Guilleries-Savassona La Matinal tindrà lloc el diumenge 29 de setembre

L'Espai Natural de les Guilleries-Savassona acull una nova edició del Viu el parc

16/09/2019

Entre els mesos de setembre i novembre, podeu gaudir de l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona gràcies al programa Viu el parc. Enguany, els actes centrals són el recital del cicle Poesia als parcs. Lletres i paisatges a la Casa Museu Verdaguer (divendres 13 de setembre, Folgueroles), la Matinal al parc (diumenge 29 de setembre, Folgueroles) i la Nit d'estels (dissabte 2 de novembre, Vilanova de Sau).

Aquest 2019, el cicle Poesia als parcs. Lletres i paisatges aterra de nou a la Casa Museu Verdaguer amb l'espectacle en col·laboració amb la Fundació Jacint Verdaguer "Tanta carn bruta", a càrrec de Guillem Gavaldà, Maria Isern i Pol Guasch (premis Francesc Garriga en les tres darreres edicions). El recital compta amb la participació d’Ona Fusté, ballarina contemporània.

Unes setmanes després, es convida totes les famílies a gaudir de la Matinal al parc, que tindrà lloc el diumenge 29 de setembre al parc de la font Trobada de Folgueroles. Per iniciar bé la jornada, a les 10.30 h s'oferirà una xocolatada i, durant tot el matí, un circuit d’aventura amb rocòdrom i tirolina, taller de vestuari i jocs gegants.

A les 12 h podreu escoltar “Contes i rondalles bosc endins”, a càrrec de Caro von Arend, una sessió de contes i poemes amb idea i producció de la Fundació Jacint Verdaguer, i a les 13 h la cloenda amb l’espectacle d’animació musical de Fefe i Cia.

Finalment, el primer dissabte de novembre Vilanova de Sau acollirà a partir de les 22 h la ja clàssica Nit d'estels. La sessió, conduïda per Blau. El Planetari, oferirà una introducció al coneixement del cel i observació dels astres a ull nu i de planetes amb el telescopi. Atès que les places són limitades, cal inscriure's prèviament enviant un correu electrònic a nitdestelsguilleries@fusic.org.

Abans, però, a les 20 h, hi haurà una botifarrada popular i caminada fins als Terressos Rojos, al costat de la font Seca de Vilanova.

Activitats als municipis i Viu el parc a l'escola

Els ajuntaments que conformen aquest espai natural ens conviden a participar als diferents actes que han organitzat per a Viu el parc, un programa que compta amb tres eixos: els actes centrals dirigits a tots els públics; les activitats als municipis, que desenvolupen actes i festes en els municipis que pertanyen a l'espai natural i el Programa escolar, adreçat als alumnes de 5è de primària de les escoles dels mateixos municipis.

Per a més informació, descarregueu-vos el programa del 14è Viu el parc a l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona [PDF].

Categoria: Viu el parc, Educació ambiental, Educació ambiental, Guilleries-Savassona, Educació ambiental, Poesia als parcs, Poesia als Parcs, general,