Guilleries-Savassona El nivell baix de l'aigua va atreure molts participants

Un centenar de persones voluntàries recullen 960 kg de deixalles en una jornada de recollida al voltant del pantà de Sau

Els participants amb el material aplegat durant la recollida de deixalles. Autor: XPN

29/11/2022

Prop d’una tona de deixalles. La jornada de recollida de deixalles i geocerca o geocaching al pantà de Sau, el diumenge 13 de novembre, va aplegar més d’un centenar de persones, que van recollir 960 kg de brossa al voltant del pantà de Sau. Les voluntàries van ser persones del municipi i d’arreu de Catalunya sensibilitzades amb la conservació del medi ambient i, en especial, l’entorn natural de la vall de Sau.

L’Espai Natural de les Guilleries-Savassona, Geocahing Sau i l’Ajuntament de Vilanova de Sau van col·laborar en l'organització d'una recollida de deixalles amb persones voluntàries a la vora del pantà de Sau, com ja es va fer el 2021, quan es van recollir restes que havien quedat sobretot a les raconades arran del  temporal Gloria.

L’activitat va voler aprofitar el baix nivell del pantà per accedir a zones on normalment no es pot actuar i extreure les deixalles. Algunes de les deixalles tenien certa antiguitat i grans dimensions com, per exemple, un caiac o un matalàs. Per altra banda, aquelles que, malauradament, són més habituals d’aquest tipus de recollides: ampolles, bidons, llaunes i plàstics diversos.

A l’activitat es va oferir un esmorzar a més de fer geocerca i un sorteig entre els participants.

Font de la informació: Xarxa de Parcs Naturals

Categoria: Hidrologia, Gestió del medi, Guilleries-Savassona, Biodiversitat, Educació ambiental, ODS,