Marina Expliquen la història i les intervencions

Instal·lats el plafons informatius al jaciment ibèric les Maleses

10/10/2014

El jaciment ibèric Les Maleses, al Parc de la Serralada de Marina, ofereix des de diumenge 5 d'octubre informació als seus visitants gràcies a la instal·lació d'una nova senyalització en forma de plafons amb imatges i fotografies del poblat.

En aquesta nova senyalització s'hi recull la història del jaciment i les intervencions que s'hi han fet al llarg dels darrers anys per mitjà de les campanyes d'excavacions arqueològiques que tenen lloc cada estiu, coordinades pel Museu Municipal de Montcada i Reixac i finançades pel Consorci del Parc de la Serralada de Marina.

La realització i instal·lació dels plafons ha estat fruit de la col·laboració entre el Parc de la Serralada de Marina, la Diputació de Barcelona, l'ajuntament de Montcada i Reixac i el Museu Municipal de les Maleses. Els nous cartells incorporen codis QR amb audioguies en català, castellà i anglès perquè la ciutadania pugui fer la visita al jaciment pel seu compte.

Els plafons es van presentar en un acte oficial que va comptar amb la participació del regidor de Cultura i Patrimoni de l'ajuntament de Montcada i Reixac, Daniel Moly; de la regidora de cultura de l'ajuntament de Sant Fost de Campsentelles, Margarita Santos; de la directora del parc, Cinta Pérez, i de la directora del Museu Municipal, Mercedes Durán.

Després de la presentació dels plafons, es va fer una visita guiada a Les Maleses i, al migdia, es va participar en l'activitat ‘Els pobles laietans es saluden', que va consistir en una comunicació lumínica amb miralls entre els poblats de Puig Castellar (Santa Coloma de Gramenet) i Ca n'Oliver (Cerdanyola del Vallès) formant part així dels actes de celebració del Cap de Setmana Iber.

Font de la informació: Parc de la Serralada de Marina

Categoria: Marina, general,