Diputació de Barcelona Per adequar les infraestructures en cas d'haver de fer extincions

La Diputació de Barcelona destina 3,2 milions d’euros per millorar la infraestructura de prevenció d’incendis forestals dels municipis de la província

08/11/2023

La Diputació de Barcelona repartirà 3,28 milions d’euros entre els municipis de la província per finançar actuacions de conservació i millora de la xarxa viària de camins i punts d’aigua en la prevenció d’incendis forestals, 500.000 euros més que l’any anterior. L’objectiu és comptar amb una infraestructura en bones condicions perquè, en cas de foc, els serveis d’extinció puguin arribar al lloc i intervenir-hi ràpidament i evitar, així, la propagació de les flames per zona boscosa.

El diputat adjunt d’Espais Naturals i Infraestructura Verda, Jordi Fàbrega, va presentar, aquest dimarts 7 de novembre, aquest ajut econòmic en una visita a Prats de Lluçanès, un dels municipis de la província destacats per la conservació de la infraestructura de prevenció d’incendis. Jordi Fàbrega ha assenyalat que aquestes actuacions «tenen un resultat». «És clau, quan es produeix un incendi, poder actuar en minuts i, si som capaços de fer-ho, com ha passat aquest estiu, evitem danys majors». En aquest sentit, ha subratllat la tasca «imprescindible» de les ADF.

L’alcalde de Prats de Lluçanès, Jordi Bruch, s’ha mostrat satisfet per l’augment del finançament i ha destacat el paper de les ADF que «sempre acaben arribant a primera línia de foc quan hi ha aquests primers avisos». Per la seva banda, el president de l’ADF Lluçanès, Àngel Marc Villazala, ha assenyalat la importància de comptar amb una «bona xarxa de camins que ens ajuda a poder moure’ns amb facilitat i seguretat».

Els 3,2 milions d’euros es repartiran entre 275 localitats de totes les comarques de la província de Barcelona (import detallat per comarca). Els municipis que rebran l’ajut són els que apareixen en l’annex 7.1 del Pla especial d’emergències per incendis forestals de Catalunya (INFOCAT); en l’annex del Decret 64/1995, de 7 de març, pel qual s'estableixen mesures de prevenció d'incendis forestals; o aquells que el seu territori formi part d’un dels espais naturals de la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona. L’import concedit serà proporcional al nombre d’hectàrees forestals vulnerables, amb un màxim de 48.000 euros per ajuntament. Les actuacions s’hauran d’executar al llarg del 2024.

Les actuacions principals previstes en el fons de prestació per als vials de prevenció d’incendis són el perfilat i compactat del ferm, la construcció i manteniment de cunetes i obres transversals, el formigonat de trams específics, les aportacions de material per la plataforma i el tractament de la vegetació dels marges. A més a més, s’hi afegeix la instal·lació i el manteniment de basses i hidrants.

2.400 quilòmetres de vials

L'any passat es van destinar 2,7 milions d’euros per al manteniment i millora de la infraestructura de prevenció d’incendis. L’import ha permès executar treballs en 2.430 quilòmetres de vials durant el 2023.

A Prats de Lluçanès, es van atorgar 4.322,50 euros per a la conservació de la infraestructura estratègica de prevenció d’incendis. La inversió ha servit per fer el manteniment i adequació per a la prevenció d’incendis de quatre quilòmetres de vials al municipi. A més, es va atorgar un ajut puntual de 6.495,24 € per a la construcció del pas de riera al Molí del Cingle i l’escullera del camí de Serra-seca.

Font de la informació: Gabinet de Premsa de la Diputació de Barcelona

Categoria: Gestió del medi, Diputació de Barcelona, Prevenció incendis, Biodiversitat, ODS,