Xarxa de Parcs Naturals Hub Forestal aglutinarà diverses institucions

La Diputació de Barcelona signa un conveni amb Sant Pau per impulsar un organisme internacional de gestió forestal

27/05/2014

El president de la Diputació, Salvador Esteve, va signar el 26 de maig un conveni amb la Fundació Privada de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, per impulsar el Hub Forestal, un organisme que pretén aglutinar diverses institucions de l'àmbit forestal mundial, europeu i mediterrani.

La signatura, que va tenir lloc a la Sala Domènech i Montaner del Recinte Modernista de Sant Pau, significa facilitar la disposició d'oficines internacionals de referència per a aquest organisme que tindrà com a finalitat la transferència de coneixements especialitzats, així com el treball cooperatiu d'abast regional i global en la gestió forestal. Per part de la Diputació va signar l'administrador de torn, Josep Lluís Alay.

Amb la signatura d'aquets conveni, pel qual la Diputació de Barcelona hi aporta 40.000 euros, Salvador Esteve va manifestar que el Hub Forestal encaixa dins la política d'aquesta corporació de servei al territori, especialment per la seva llarga experiència de cooperació amb els municipis per protegir i posar en valor la riquesa forestal i mediambiental de la demarcació de Barcelona, i d'una forma especial, gràcies al treball que realitza amb la gestió dels dotze espais de la Xarxa de Parcs Naturals, així com en la prevenció d'incendis forestals.

Esteve va recordar també el suport de la Diputació de Barcelona en els treballs de restauració del conjunt modernista de Sant Pau i que, a partir d'ara, aquest suport es concretarà amb el compromís de seguir col·laborant amb la Fundació Sant Pau amb els projectes col·lectius de gran rellevància que està impulsant. En aquest sentit, Esteve va valorar l'impuls del Hub Forestal dins la voluntat reeixida de convertir Barcelona en una capital de referència internacional en àmbits concrets de desenvolupament, ciència i innovació, seguint el model de país que va fer possible construir l'Hospital de Sant Pau, en temps de la Mancomunitat, de la qual enguany se celebra el centenari.

Per la seva part, Josep Lluís Alay va assenyalar que aquest acord és un pas més en la consolidació del Recinte Modernista com a centre de referència en l'àmbit del coneixement i la recerca, i una prova més de la nostra aposta pel diàleg i la col·laboració institucional.

D'acord amb el conveni, el Hub Forestal es conforma com un espai de col·laboració i de diàleg entre científics, gestors i empreses socials, així com la societat civil i els governs, amb l'objectiu de sumar forces per protegir els boscos d'arreu del món de les amenaces a les quals estan sotmesos. Així, des del Hub Forestal es fomentarà l'aprofitament de tot el que els boscos ofereixen en temes de béns i serveis i impulsar i accelerar la transició cap a una economia verda, en la qual l'adaptació al canvi climàtic i la sostenibilitat seran motors per al desenvolupament i la qualitat de vida.

En el marc d'aquest Centre de Coneixement de la Fundació Privada Sant Pau, el Hub Forestal s'està impulsant conjuntament amb les tres institucions ubicades en aquest recinte que treballen en l'àmbit de la sostenibilitat: l'Institut Forestal Europeu, el Global Water Operators Partnership Alliance (GWOPA) i el Programa de Nacions Unides per Assentaments Humans (ONU-Habitat).

Font de la informació: Oficina de premsa i comunicació

Categoria: Xarxa de Parcs Naturals, Prevenció incendis, general,

Tags: forestal,