Litoral Amb la participació de nens i nenes de 17 escoles

652 infants gaudeixen de les festes escolars del Viu el parc, al Parc de la Serralada Litoral

24/05/2016

Els dies 18 i 19 de maig l'ermita de Sant Mateu, a Premià de Dalt, s'ha vestit de festa per acollir les sortides escolars dels municipis que formen part del Parc de la Serralada Litoral.

652 alumnes d'un total de 17 escoles dels municipis d'Alella, Argentona, Cabrera, Cabrils, la Roca del Vallès, Martorelles, Montornès del Vallès, Premià de Dalt, Teià, Vilanova del Vallès i Vilassar de Dalt han participat a la sortida escolar dins de la campanya Viu el parc.

Durant la sortida, els alumnes han realitzat una activitat per conèixer la "Flora i Fauna" del parc, un taller de manualitats per realitzar la mascota del parc amb Jumping Clay, els jocs d'enginy de Guixot de 8 i un Itinerari de descoberta de l'entorn. Per finalitzar un dia tan enriquidor i interessant, l'espectacle de Rah-mon Roma ha fet cantar i ballar tant alumnes com mestres.

El programa Viu el parc és promogut per l'Àrea de Territori i Sostenibilitat de la Diputació de Barcelona i gestionat per ACER. S'estructura en dues vessants, per una banda, els actes centrals, oberts a tothom, que inclouen propostes com la Matinal del parc o la Nit d'estels, i, per una altra, el programa escolar adreçat als alumnes de 5è de primària de les escoles dels municipis de cada parc.

Al seu torn, la campanya escolar consta de dues fases. Durant la primera, un monitor visita els alumnes a l'aula per oferir-los una xerrada introductòria sobre la sortida i sobre què és la Xarxa de Parcs Naturals, què és un parc natural i, mitjançant un joc, explicar-los la normativa d'aquest tipus d'espai protegit. La segona fase consta d'una sortida conjunta a l'espai natural més proper on, gràcies a diferents activitats i tallers, es complementa la visita a l'aula i els infants aprofundeixen en la descoberta de l'entorn.

Font de la informació: ACER

Categoria: Viu el parc, Educació ambiental, Litoral, general,