Litoral Hi han participat Agents Rurals, Mossos d'Esquadra, SEPRONA i guardes del Parc

Actuació coordinada del control d'accés motoritzat al Parc de la Serralada Litoral

17/10/2016

El diumenge 9 d'octubre s'ha realitzat al Parc de la Serralada Litoral un control intensiu d'accés motoritzat al medi natural, amb la participació coordinada de sis agents del Cos d'Agents Rurals del Vallès Oriental i el Maresme, dos agents dels Mossos d'Esquadra de la Unitat Regional de Medi Ambient, dos agents de SEPRONA i tres guardes del Parc.

Aquest control d'accés motoritzat és fruit de la reunió de coordinació del passat 17 de març entre el president i la gerent del Consorci del Parc de la Serralada Litoral i els responsables de la Unitat Regional de Medi Ambient (URMA) de la Regió Metropolitana Nord de Mossos d'Esquadra i els responsables de l'Àrea regional i de les oficines comarcals del Maresme i el Vallès Oriental del Cos d'Agents Rurals (CAR), celebrada amb l'objectiu de planificar les accions de control de l'accés motoritzat al medi natural en l'àmbit del Parc per a l'any 2016.

L'acord d'aquesta trobada de coordinació ha estat la intensificació dels controls d'accés, la coordinació de controls amb la participació d'URMA, CAR, SEPRONA i guardes del Parc i la revisió del protocol de controls d'accés motoritzat actual, amb l'objectiu de garantir el compliment de la Llei d'accés al medi natural vigent. Aquesta llei regula, entre d'altres, l'amplada mínima de 4 m en les pistes per a la circulació motoritzada i la velocitat de circulació màxima (30 km/h).

El desplegament operatiu de control intensiu d'accés motoritzat al Parc de la Serralada Litoral d'aquest 9 d'octubre s'ha realitzat en tres punts de control al llarg de la pista carenera del Parc de la Serralada Litoral: coll de Porc (Agents Rurals), hidrant de Sant Mateu (Mossos d'Esquadra) i en dos sectors del Parc entre Can Forns, Can Mates i Ca l'Espinal (SEPRONA).

Els resultats de l'actuació han estat un total de controls de dos turismes, cinc tot terreny, onze motocicletes i un quad; amb un total d'un vehicle sancionat per manca de placa de matrícula. Fora del control motoritzat, l'URMA ha aturat i sancionat una moto en el sector de la riera de Clarà.

El president del consorci, Andreu Bosch, ha valorat molt positivament aquesta actuació intensiva coordinada, amb la qual es pretén conscienciar els usuaris del Parc sobre les limitacions de l'ús públic i sobre la convivència entre lleure, seguretat i respecte pel medi natural. Alhora, ha agraït la participació activa i coordinada dels cossos d'Agents Rurals i de la Unitat Regional de Medi Ambient de Mossos d'Esquadra.

Font de la informació: Consorci del Parc de la Serralada Litoral

Categoria: Litoral, general,