Litoral | Diputació de Barcelona L'Ajuntament de Montornès del Vallès hi treballarà durant aquest any i el vinent

El castell de Sant Miquel, al Parc de la Serralada Litoral, rep una ajuda per consolidar la muralla del sector sud i la capella

Castell de Sant Miquel. Autor: Ajuntament de Montornès del Vallès

09/01/2023

La Diputació de Barcelona ha concedit un ajut de 195.000 euros a l’Ajuntament de Montornès del Vallès per finançar part de la rehabilitació i millora del castell de Sant Miquel durant el 2023 i 2024. En concret, l’Ajuntament té previst consolidar la muralla del sector sud i la capella.

El Parc de la Serralada Litoral col·labora en aquests treballs mitjançant el disseny i la instal·lació de senyalització interpretativa. A més, el personal de manteniment i guarderia fan els treballs forestals necessaris per poder facilitar els treballs d’intervenció arqueològica.

L’ajuda s’ha donat en el marc del Programa sectorial de rehabilitació i millora d’edificis, edificacions i jaciments arqueològics locals amb valors patrimonials. Amb aquesta injecció econòmica, el consistori vol continuar la consolidació de la muralla del sector sud i també vol portar a terme la consolidació i reconstrucció de la capella. El cost total dels treballs és de 255.000 euros.

El castell de Sant Miquel és el recinte sobirà més antic del Parc de la Serralada Litoral i el que tenia les defenses més sòlides. Així, el castell, construït el segle XI i abandonat el XV, va esdevenir el centre de l’autoritat política no només de Montornès i Vallromanes, sinó també a l’altre vessant de la Serralada Litoral, ara a la comarca del Maresme.

La primera campanya d’intervenció arqueològica al castell va ser a finals del 2016. Des de llavors, l’equip d’arqueologia i el departament municipal de Patrimoni Històric han fet tasques d’excavació, documentació, redacció, descoberta i consolidació de la torre de l'Homenatge. Fruit d’aquesta feina, en la darrera campanya es va trobar una estança de grans dimensions ubicada a prop de la torre.

Font de la informació: Ajuntament de Montornès del Vallès

Categoria: Litoral, Diputació de Barcelona,