Litoral Centrades en el patrimoni cultural i natural del Parc

El Parc de la Serralada Litoral programa vint passejades guiades i vuit tallers

23/02/2022

Un total de vint passejades guiades i vuit tallers. El Parc de la Serralada Litoral inicia aquest febrer el programa de Passejades guiades, que tenen com a objectiu ajudar a conèixer millor el patrimoni natural i cultural del Parc i gaudir del seu entorn. S’han programat dues activitats per cada municipi.

Diverses activitats d’enguany, totes diürnes, són noves. Així, es podran descobrir monuments, monòlits i dolmens, litologia del Maresme, fonts minerals, l’agricultura vallesana, com afecta el canvi climàtic als boscos, la flora del Parc, espècies invasores, les aus migratòries, buscar bolets o fins i tot trobar el tió. Als tallers, entre d’altres, es podrà elaborar i utilitzar eines de la prehistòria, construir aparells meteorològics, fer un mural de tardor i una garlanda nadalenca.

Tots els itineraris, d’unes tres hores de durada, estan guiats per un expert coneixedor del territori que ajudarà els participants a interpretar, valorar i respectar els paisatges i a descobrir racons amagats del Parc i dels seus municipis. Com a requisits, es recomana portar calçat i roba adequats per caminar per la muntanya, aigua, gorra i protecció solar o impermeable, si el temps ho aconsella.

Cal dir que el Parc ofereix el servei de Joëlette (cadira tot terreny dotada d’una única roda), que permet la pràctica del senderisme a qualsevol persona amb discapacitat o amb mobilitat reduïda. Consulteu-ne la disponibilitat. Per a més informació, truqueu al telèfon 937 955 405.

També s’ofereixen vuit tallers adreçats a la divulgació i l’aprofundiment de temes relacionats amb el medi natural, per al millor coneixement d’aquest espai natural protegit. Es duran a terme en equipaments dels municipis consorciats.

El preu per activitat: adults, 4 euros; menors, d’entre sis i dotze anys, 3 euros; menors de sis anys gratuït. Tenen un 10% de descompte les famílies nombroses i els membres del Cercle de Voluntaris dels Parcs Naturals. Les passejades i tallers que coincideixen amb el Dia Europeu dels Parcs tindran caràcter gratuït.

Les places són limitades i per això cal fer la inscripció prèvia (fins divendres anterior a l’activitat a les 13 h) omplint el formulari que trobareu a https://nascorformacion.com/parc-serralada-litoral i fent el pagament per avançat. Si el temps no permet fer l’activitat en bones condicions, s’ajornarà a un altre dia a criteri de l’organització.

Podeu consultar i descarregar-vos el programa de Passejades guiades i altres activitats 2022 en un PDF interactiu en aquest enllaç.

Categoria: Litoral, Educació ambiental, ODS,