Litoral Des de l'ampliació de l'EIN, el municipi compta amb 61,79 ha de sòl protegit

L'Ajuntament de Martorelles es reincorpora al Consorci del Parc de la Serralada Litoral

02/05/2016

El govern municipal de Martorelles, presidit per l'alcalde Marc Candela, va aprovar enguany tornar a integrar-se al Consorci del Parc de la Serralada Litoral després que l'anterior govern va separar-se'n durant el 2012.

Martorelles va incorporar-se per primera vegada al consorci l'any 1999. En aquell moment, no disposava de sòl inclòs en l'Espai d'Interès Natural (EIN) la Conreria-Sant Mateu-Céllecs, però la voluntat de protegir el sòl no urbanitzable del municipi i l'oportunitat de comptar i participar de la gestió conjunta mitjançant el consorci el va conduir a formar-ne part.

Des de l'ampliació de l'EIN aprovada el 9 d'abril del 2013, el municipi compta amb 61,79 ha de sòl protegit. Tot i ser el municipi amb menys superfície protegida dels 14 que integren el Parc de la Serralada Litoral, aquest fet i l'acord per formar part novament del consorci posen en relleu l'aposta de l'actual consistori per la preservació del medi natural.

El dijous 28 d'abril del 2016, el president del consorci, Andreu Bosch, i l'alcalde de Martorelles, Marc Candela, qui és també el representat del municipi al consorci, van formalitzar la reincorporació amb la signatura del conveni d'adhesió.

Trobareu més informació sobre la composició del consorci a l'enllaç següent.

Font de la informació: Consorci del Parc de la Serralada Litoral

Categoria: Litoral, general,