Litoral Van poder gaudir d'un matí ple d'activitats com tallers, música i conferències

La Matinal Viu el parc del Parc de la Serralada Litoral aplega 150 persones a l'entorn de l'ermita de Sant Mateu, a Premià de Dalt

30/05/2023

El Viu el parc del Parc de la Serralada Litoral va viure el diumenge 28 de maig un dels seus actes principals. Així, l'entorn de l’ermita de Sant Mateu, a Premià de Dalt, va acollir una nova Matinal al parc, que va aplegar unes 150 persones. Les activitats centrals i als municipis continuen fins al mes de juliol amb diversos tallers, xerrades i conferències, entre d'altres.

A la Matinal, programada inicialment el diumenge 14 de maig, però que es va ajornar per previsió de pluja, unes 150 persones van poder gaudir d'un dia esplèndid en què es respirava un ambient festiu. Tot i coincidir amb les eleccions municipals, moltes famílies i grups d'amics es van apropar als voltants de l'ermita de Sant Mateu, a Premià de Dalt, per participar a les nombroses propostes gratuïtes que s’oferien.

Així, en el prat del davant de l'ermita es va instal·lar tot un desplegament de jocs gegants de fusta d'El Burro dels Jocs, i una carpa amb el taller "Pedala i pinta", en què els nens i nenes pedalaven per fer girar un torn i fer, d’aquesta manera, bonics dibuixos.

En la zona més boscosa de l'esquerra, es van ubicar els tallers d’art natura (land-art) i de mandales, comandades per les artistes d'Areté i Coolinquiet. D'aquesta manera es van poder aprofitar tots els recursos que ofereix el boscam per a la realització de creacions plàstiques amb elements naturals.

Com a cloenda, el grup Coloraines Band amb el seu espectacle d'animació musical va fer participar petits i grans gràcies a un repertori amb molta marxa que va fer ballar tothom.

Les activitats centrals i als municipis del Viu el parc al Parc de la Serralada Litoral continuen fins al mes de juliol. Totes les propostes, entre les quals hi ha el concert de The Bird Yellow i Mar Grimalt el divendres 21 de juliol, que també forma part del Parcs en concert, i tallers d’instruments medievals i de fibres vegetals, conferències sobre bolets i sessions d’explicacontes, es poden consultar a la web del Viu el parc en aquest enllaç.

Font de la informació: Fusic

Categoria: Educació ambiental, Educació ambiental, Poesia als Parcs, Litoral, Poesia als parcs, Dia Europeu dels Parcs, Educació ambiental, Viu el parc,