Litoral Va aplegar més d'un centenar d'assistents

La Matinal Viu el parc omple de jocs, tallers i música l'entorn de l'ermita de Sant Mateu, al Parc de la Serralada Litoral

17/06/2022

La Matinal Viu el parc del Parc de la Serralada Litoral va aplegar 120 persones a l'entorn de l'ermita de Sant Mateu, a Premià de Dalt, el diumenge 15 de maig. Els assistents van gaudir de tot un matí de jocs, tallers i molta música amb un ambient familiar i un dia esplèndid. Fins al juny, els actes centrals continuen amb el recital Poesia als parcs (5 de juny) i La capsa dels sentits (12 de juny) a més de les nombroses activitats als municipis.

Un sol de primavera amb un xic de vent i una temperatura excel·lent van permetre els assistents gaudir d’una esplèndida Matinal Viu el parc al Parc de la Serralada Litoral. Així, en el prat davant de l’ermita de Sant Mateu, a Premià de Dalt, es va instal·lar l’escenari i tot un desplegament de jocs tradicionals del Farcell de Jocs, de Fefe i Cia. En la zona més boscosa, es van ubicar els tallers d'art natura o land art i de mandales, comandades per les artistes d’Areté i Coolinquiet. D’aquesta manera, es van poder aprofitar tots els recursos que oferia l'entorn per realitzar creacions plàstiques amb elements naturals.

Les famílies van gaudir de valent de totes les activitats i, quan aquestes van acabar, va començar l’espectacle “La Maleta que sona”, amb animades cançons tradicionals, ball, elements a l’escenari i entre el públic amb l’objectiu que tots els assistents acomiadessin la Matinal Viu el parc del Parc de la Serralada Litoral amb alegria i energies renovades.

Continuen els actes centrals i als municipis

Després de la Matinal no s’aturen els actes centrals i el diumenge 5 de juny tindrà lloc el recital Poesia als parcs a Montornès del Vallès, amb Xavier Mas Craviotto, Max Codinach i l’acompanyament musical d'Albert Girons, del grup La Sentina.

Uns dies després, el diumenge 12 de juny el parc Fluvial de Vilanova del Vallès serà l’escenari de La capsa dels sentits. Durant el matí, s'explorarà l’entorn a partir d’unes instruccions senzilles amb l’objectiu de descobrir i redescobrir la natura, activar els sentits i estimular una mirada reflexiva. Per participar-hi, cal inscriure-s'hi prèviament.

Fins al juny, a més, també en els municipis de l’àmbit del Parc s’organitzaran nombroses activitats. Totes es poden consultar així com Els horaris, informació i formularis d’inscripció a totes es poden consultar a l’Agenda Viu el parc del Parc de la Serralada Litoral.

Categoria: Educació ambiental, Litoral, Poesia als parcs, Educació ambiental, Viu el parc, Educació ambiental,