Litoral Amb la participació de 16 escoles de diversos municipis de l'àmbit del Parc

Més de 600 alumnes visiten l'entorn de l'ermita de Sant Mateu amb el programa escolar Viu el parc

02/05/2019

Els dies 2, 4, 5 i 24 d’abril, l’ermita de Sant Mateu, al Parc de la Serralada Litoral, va rebre els infants participants en el programa escolar del Viu el parc.

Sis-cents vint alumnes dels municipis d’Alella, Argentona, Cabrera de Mar, Cabrils, la Roca del Vallès, Martorelles, Montornès, Premià de Dalt, Teià, Vilanova del Vallès i Vilassar de Dalt van gaudir de les activitats proposades per CIMA, empresa gestora del programa escolar Viu el Parc.

Durant les quatre jornades, nens i nenes van realitzar quatre dinàmiques de descoberta del patrimoni natural i històric del Parc: una activitat sobre el bosc i les relacions entre plantes i animals, un joc de descoberta de l’ermita de Sant Mateu, un taller sobre les vinyes de la serralada Litoral i la DO d’Alella i una representació teatral, amb la participació dels alumnes, de la llegenda de la bruixa de la Pinta d’Or.

Com a colofó de les festes, una actriu professional va interpretar una petita obra de teatre titulada “La pinta d’or”, en la qual la ja coneguda bruixa de la Pinta d’Or explicava les dificultats que van viure les dones acusades de bruixeria amb rigor històric i amb molt sentit de l’humor. L’alumnat, que va poder participar al llarg de tota la representació, s’ho va passar d’allò més bé.

Els infants van gaudir d’unes jornades de convivència entre alumnes de diferents escoles dins del marc d’un programa, el Viu el parc escolar, pensat per descobrir els espais naturals protegits des d’un vessant ludicoformatiu, promogut per l'Àrea de Territori i Sostenibilitat de la Diputació de Barcelona.

Per a més informació podeu consultar la pàgina web del programa.

Font de la informació: Viu el parc a l'escola

Categoria: Viu el parc, Educació ambiental, Educació ambiental, Educació ambiental, Litoral, general,