Litoral Als municipis de Cabrera de Mar i Vilassar de Dalt

Millora de la xarxa viària i de les franges de baixa combustibilitat, al Parc de la Serralada Litoral

23/04/2015

Mercès a una subvenció atorgada per la Diputació de Barcelona al Consell Comarcal del Maresme per a l'execució d'arranjament de camins i franges de prevenció d'incendis en el territori gestionat pel Consorci del Parc de la Serralada Litoral, s'estan duent a terme treballs de manteniment i millora d'algunes pistes de la xarxa viària bàsica.

Són destacables les obres realitzades al camí de la Font Picant a les Planes de Montcabrer, al municipi de Cabrera de Mar, i al camí de l'ermita de Sant Sebastià a la creu de Can Boquet, al municipi de Vilassar de Dalt.

En aquestes dues pistes, s'està col·locant un sistema de geocel·les en trams amb fort pendent per consolidar-los i minimitzar els problemes d'erosió causats per l'aigua i el pas de vehicles. Un cop col·locades les geocel·les, aquestes es reompliran amb tot-ú i sauló, que ajudarà a consolidar el ferm.

En la secció de les cunetes, s'ha substituït el tot-ú per balast per tal de disminuir la força de les aigües de drenatge.

Finalment, es repassaran els marges d'algunes vies per mantenir les franges de baixa combustibilitat per a la prevenció d'incendis forestals.

Font de la informació: Consorci del Parc de la Serralada Litoral (CPSL)

Categoria: Litoral, general,

Tags: xarxa viària, obres manteniment, prevenció incendis,