Litoral Ara s'estudiaran exhaustivament les dades i el material arqueològic recollits

S'executen les obres d'excavació i consolidació de la torre Mestra del castell de Sant Miquel

29/05/2020

Entre els mesos d'octubre del 2019 i març del 2020, l'Ajuntament de Montornès del Vallès i l'Ajuntament de Vallromanes amb l'ajuda econòmica del Servei de Patrimoni Arquitectònic Local (SPAL) de la Diputació de Barcelona i del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, han executat la primera fase del Pla director amb una sèrie de treballs d’excavació i consolidació de la torre Mestra o torre de l’Homenatge, sens dubte, l’element més visible i simbòlic del castell de Sant Miquel.

En aquesta etapa, s'ha realitzat l’excavació arqueològica del subsòl de l’interior de la torre i del perímetre extern, així com la restauració i consolidació de les restes arquitectòniques que ho han necessitat, especialment el coronament de la torre i un àmbit de pedra reblert pel seu propi enderroc, situat a l’oest.

D’altra banda, també s'ha consolidat l’accés original a la torre, una porta situada a la primera planta i que es troba actualment seccionada. A la seva base, han aparegut restes i estructures inèdites de l’àmbit situat al vessant oest de la mateixa, delimitat per la pròpia muralla del castell.

Paral·lelament, s'han efectuat actuacions per netejar grafits al parament de la torre, tant a l’interior com a l’exterior, un fet que evidencia que cal encara molta conscienciació per minimitzar l’impacte de l’ésser humà sobre l’entorn.

Aquest treball precedeix l’estudi exhaustiu del material arqueològic i de totes les dades que s'han recollit durant les excavacions.

Situat als municipis de Vallromanes i de Montornès del Vallès, el castell de Sant Miquel és un dels monuments medievals més importants del Parc de la Serralada Litoral.

Font de la informació: Ajuntament de Montornès del Vallès i Ajuntament de Vallromanes

Categoria: Litoral, general,