Litoral Amb activitats d'abril a juliol

Una nova edició del Viu el parc porta música, jocs, astronomia, tallers i conferències al Parc de la Serralada Litoral

19/04/2023

Tot a punt per a una nova edició del Viu el parc del Parc de la Serralada Litoral. Enguany, els actes centrals comencen amb el recital Poesia als parcs a Òrrius i el concert d'opera "Passions" a Teià, i continuen amb la Nit d'estels al castell de Burriac (Cabrera de Mar), la Matinal al parc a l'ermita de Sant Mateu a Premià de Dalt i el concert Parcs en concert de The Bird Yellow i Mar Grimalt com a artista convidada. Entre els mesos d'abril i juliol també s'han programat nombroses activitats als municipis com tallers, concerts. En algunes activitats cal fer inscripció prèvia.

L'espectacle Poesia als parcs "Ses honorables virtuts il·lògiques", amb Jèssica Ferrer i Diego Martínez, el dissabte 15 d'abril a Can Baborics (Òrrius) va donar inici als actes centrals del Viu el parc del Parc de la Serralada Litoral.

Continuant amb les propostes, el dijous 20 d’abril Teià acollirà l’espectacle "Passions", emmarcat també dins el cicle Òpera als parcs. Aquest recull de peces musicals que han esdevingut retrats dels estats emocionals, de la condició humana i les passions compta amb un repertori fomat per María Hinojosa Montenegro (soprano), Marta Valero Martínez (mezzo), Jorge Juan Morata (tenor), Elías Benito Arranz baríton) i Jordi Domènech (piano).

El 5 de maig està prevista la Nit d’estels al castell de Burriac (Cabrera de Mar). L'activitat començarà a les 20 h amb una caminada nocturna fins al castell i, a les 21 h, continuarà amb l’observació d’estels a ull nu i amb telescopi. Cal portar calçat de muntanya, aigua  i frontal per quan es faci fosc. Aquesta activitat no es pot realitzar amb cotxet d'infant ni cadira de rodes atès que es puja per un camí de terra amb desnivells. Les places són limitades. Cal inscriure's prèviament.

El diumenge 14 de maig, l’ermita de Sant Mateu (Premià de Dalt) s’omplirà de música i activitats de la mà de la festa Matinal al parc. Així, de 10.30 a 12.30 h, petits i grans podran gaudir dels jocs tradicionals i tallers a càrrec del Burro dels Jocs, els tallers de land art a càrrec d’Areté i mandales amb elements naturals amb Coolinquiet. Coloraines Band serà l’encarregada de posar punt i final a la festa amb l’animació musical per a totes les edats a partir de les 12.30 h.

El 21 de juliol a les 20 h, el Parc de Can Rafart (Vilassar de Dalt) acollirà el concert de The Bird Yellow i Mar Grimalt (artista convidada). És en el marc del Parcs en concert i forma també part de la programació de "Les Vetlles d’Estiu". Hi haurà una visita guiada opcional una hora abans del concert a càrrec d’Ineditours.​​​​​​​

El programa Viu el parc es completa amb les nombroses activitats que s'organitzen també als municipis de l'àmbit del Parc, per exemple, tallers, concerts, conferències. Totes les propostes, tant els actes centrals com les activitats municipals, es troben a l'Agenda de la pàgina web del Viu el parc del Parc de la Serralada Litoral.

Categoria: Educació ambiental, Litoral, Poesia als parcs, Educació ambiental, Viu el parc, Educació ambiental, Poesia als Parcs,