Marina Habitualment, ambdós treballen també amb Generalitat i ADF

Coordinació del Parc de la Serralada de Marina i Santa Coloma de Gramenet per la gestió de l’arbrat sec i mort

19/02/2024

El Consorci del Parc de la Serralada de Marina i l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet es van reunir el 14 de febrer a l’ajuntament per fixar el pla d’actuacions que tant aquesta corporació com el Consorci ja havien començat a definir davant l’arbrat mort i sec que hi ha als boscos del municipi, en concret a la zona de la font de l’Alzina, Oliveres i camí dels Minerals. En aquesta reunió es va parlar especialment de Torribera, finca propietat de la Diputació de Barcelona, en la qual també existeix una àmplia massa forestal afectada. En aquest pla de treball es compta amb la coordinació d’altres administracions per a la prevenció incendis, com ara la Generalitat de Catalunya i també amb l’ADF la Serralada.

El diputat de l’Àrea d’Espais Naturals i Infraestructura Verda i alhora president del Consorci, Xesco Gomar, el coordinador de l’Àrea, Carlos Garcia Oquillas, i la directora del parc, Cinta Pérez, es van reunir amb l’alcaldessa de Santa Coloma, Núria Parlón, el tinent d’alcalde, Toni Suárez, que és alhora vicepresident del Consorci, el regidor de Medi Ambient, Albert Rodila, i el director de Serveis, Tomàs Carrión.

La situació de sequera està afectant l'arbrat de la Serralada de Marina. Per aquest motiu, l'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet ha sol·licitat a la Generalitat, d’una banda, i a la Diputació, de l’altra, la col·laboració econòmica i tècnica per retirar els arbres secs. La manca d’aigua ha provocat que els exemplars d’arbres més febles s’estiguin assecant.

L’estrès hídric, a més, està provocant un increment dels arbres afectats per l’escarabat comú del pi. Per això s'ha demanat a la Direcció General de Boscos i Gestió del Medi Ambient de la Generalitat l’ajuda per a poder talar els arbres morts. La fusta seca suposa un augment del risc d’incendi i és una situació que s'ha d'evitar.

Categoria: Paisatge, Gestió del medi, Marina, Prevenció incendis, Biodiversitat, Educació ambiental, ODS,