Marina L'Ajuntament de Badalona ha procedit a obrir-lo després d'un procés legal

El Parc de la Serralada de Marina torna a tenir obert el camí de Can Mas, al terme municipal de Badalona, per a l'ús públic

29/07/2021

El camí de Can Mas, a Badalona, torna a ser d’accés públic des del dimecres 28 de juliol després que l’Ajuntament de Badalona, conjuntament amb el Consorci del Parc de la Serralada de Marina, hagi requerit al propietari la seva obertura. El camí havia tingut ús públic des de fa més de cinquanta anys, fins que es va tallar el passat mes de desembre sense permís municipal aprofitant uns treballs forestals. El tall va motivar la protesta dels badalonins, que l’usen per caminar i anar en bicicleta. Amb aquesta obertura, Badalona recupera la connexió de la zona urbana amb els espais naturals de la ciutat.

L'Ajuntament de Badalona ha seguit un procés legal  per restituir la situació original del camí i recuperar el domini públic de la via. El consistori ha procedit a l'obertura definitiva del camí de Can Mas de manera subsidiària obeint l'acord que es va aprovar en el Ple ordinari de juny. Per dur a terme aquesta actuació ha intervingut treballadors dels departaments de Via Pública i Medi Natural de l’Ajuntament de Badalona. També han estat presents la Guàrdia Urbana i personal del Parc de la Serralada de Marina per possibilitar la col·locació de les cadenes homologades per a tot el Parc.

El camí de Can Mas està situat al Parc de la Serralada de Marina, passa a través de la finca de Can Mas, al barri de Canyet, i comunica el camí de Sant Jeroni de la Murtra amb el camí de la Carrerada, passant pel torrent de Can Mas. El camí havia tingut ús públic des de fa més de cinquanta anys, fins que es va tallar el passat mes de desembre sense permís municipal. Concretament, en aquella data, la propietat de la finca, que disposa d’un pla de gestió forestal aprovat per la Generalitat de Catalunya, va barrar el pas per la via col·locant unes tanques basant-se en la perillositat de les tasques de tala d’arbres.

Davant d’aquesta situació, l’Ajuntament va seguir el procés legal pertinent i va obrir un expedient a la propietat de la finca que l’obligava a restituir la situació original del camí que havien barrat amb tanques i que preveia possibles sancions si no es complia. Paral·lelament, es va començar a treballar per incoar un altre expedient per tal de recuperar el domini públic de la via, que va aprovar-se en el Ple ordinari del passat mes d’abril.

La resolució aprovada en el Ple ordenava a la propietat de la finca Can Mas a retirar totes les tanques que impedeixen el pas i tots els obstacles que dificultaven l’accés i advertia als propietaris que es procediria a l’execució forçosa de l’ordre de cessació per recuperar la possessió pública del camí mitjançant les sancions corresponents, multes coercitives i en el seu cas, l’execució subsidiària per part de l'Ajuntament.

També es va demanar a l'Àrea d'Infraestructures i Espais Naturals de la Diputació de Barcelona que, un cop retirades les tanques que impedien l’accés, es col·loquessin en el camí les tanques de cadenes homologades del Parc per impedir l’accés de vehicles.

Font de la informació: Ajuntament de Badalona

Categoria: Marina,