Marina Comença el 16 de març

Ja és a punt la programació de la 23a edició de Viu el parc al Parc de la Serralada de Marina

05/03/2024

La Nit d’estels, el 16 de març, a l’Observatori Astronòmic de Tiana, obrirà els actes de la 23a edició de Viu el parc al Parc de la Serralada de Marina. La Matinal al parc tindrà lloc l’endemà, 17 de març, al monestir de Sant Jeroni de la Murtra. El recital de Poesia als parcs, que també obrirà el cicle, serà el 13 d’abril a l’ermita de Sant Pere de Reixac i el concert de Parcs en concert el 20 d’abril també a Sant Jeroni. Enguany hi haurà també Òpera als parcs el 25 de maig a l’ermita de l’Alegria de Tiana.

El Parc de la Serralada de Marina participa al programa Viu el parc des de l’any 2002 amb activitats en tots cinc municipis: Badalona, Montcada i Reixac, Sant Fost de Campsentelles, Santa Coloma de Gramenet i Tiana. Viu el parc ofereix una sèrie d'activitats plàstiques, escèniques, musicals, literàries, folklòriques i de difusió del patrimoni natural i cultural tant a l'interior del Parc com en aquests municipis.

A la nit d’estels, de 20 a 22 h, es podrà observar la lluna a través del telescopi i aprendre a distingir els cràters que seran visibles aquella nit. Cal inscriure-s'hi prèviament. Pel que fa a la matinal, començarà a les 10 h amb visites guiades al claustre del monestir i als horts de Conreu Sereny. Mitja hora més tard començarà "La capsa dels sentits", amb activitats a l’entorn natural, i a les 11 h hi haurà un racó de contes musicals al jardinet. L’espectacle musical de cloenda, a dos quarts d’1 h, serà a càrrec de Carles Cuberes.

El cicle Poesia als parcs s’encetarà amb el recital de Jun Komura i Hug Casals en un acte, el 13 d’abril a les 18 h, que comptarà també amb micro obert de participació oberta. Per la seva part, Vic Moliner serà el protagonista de Parcs en concert, el dissabte 20 d’abril a les 20 h. I l’Òpera als parcs portarà, el 25 de maig a les 19 h, un tastet de Marina, d’Emilio Arrieta, amb Laura del Río (soprano), Facundo Muñoz (tenor) i Josep Buforn (piano) a l’ermita de l’Alegria.

A banda d’aquestes activitats centrals, el Parc també ha convocat l’11è Concurs Fotogràfic de la Serralada de Marina, entre l’1 d’abril i el 31 de maig.

Categoria: Educació ambiental, Marina, Educació ambiental, Viu el parc, ODS,