Marina Consulteu la web o descarregueu-vos l'aplicació Itineraris Parcs

Ja podeu gaudir d'un nou itinerari senyalitzat al Parc de la Serralada de Marina

08/04/2019

Des d’aquesta primavera, tots aquells qui ho vulguin ja poden gaudir d’un nou itinerari al Parc de la Serralada de Marina: 'SL-C 95 De Tiana al turó de Galzeran'. El nou recorregut -senyalitzat i circular- se suma a ‘El Rocar’ i ‘La vall de Montalegre’, els altres dos itineraris que transcorren pel municipi de Tiana.

El turó de Galzeran és el punt més alt de tot el Parc i s’eleva fins als 484 metres sobre el nivell del mar. Aquesta nova ruta comença en el Punt d’Informació de l’Observatori Astronòmic de Tiana, indret on es troba un plafó informatiu. Durant tot l’itinerari es poden seguir les fites que marquen el camí SL-C 95 en cadascun dels encreuaments entre les diferents pistes i en el qual durant uns metres se solapa amb el sender de gran recorregut GR 92, que travessa tota la serralada.

'SL-C 95 De Tiana al turó de Galzeran' és un itinerari circular de dificultat mitjana, de 7,6 kilòmetres de longitud i que es pot fer amb calma en aproximadament dues hores i mitja. El recorregut comença a l’Observatori amb un camí estret que s’allunya de la zona urbana i es comença a endinsar pel bosc mediterrani de pins i petites alzines. Pocs metres més amunt, quan deixem la carretera definitivament enrere, comencem a caminar per pistes més obertes que ja no deixarem fins arribar al cim.

En aquest primer tram passarem per diverses pujades que es fan més pronunciades en el moment d’apropar-se a la torre de vigilància d’incendis, que es veu des de qualsevol punt del camí com a element de referència. És un recorregut envoltat de bosc en què de pujada, a la part dreta del camí, es va veient la petita vall que condueix les aigües de pluja cap al torrent de Montcerdà, que s’uneix a la riera d’en Font. A banda, podem gaudir de bones vistes al mar i de les ciutats properes a la costa.

El peu de la torre de vigilància d’incendis esdevé un lloc ideal per descansar i per poder observar aus rapinyaires en migració, depenent de l’època de l’any que es visiti. Una mica abans d’arribar a la torre es pot visitar el vèrtex geodèsic que marca el punt oficial més elevat.

De baixada es passa pel mirador dels Nou Pins des del qual hi ha grans vistes de la serralada Litoral, el Montnegre i el Corredor i el massís del Montseny. El camí condueix buscant la baixada natural de les aigües pel torrent de Montcerdà, cosa que es pot apreciar degut a l’aparició progressiva de vegetació com les canyes (indicadors inequívocs que existeix una zona humida a prop sota terra) que trobarem sobretot apropant-nos de nou a la població de Tiana, per tornar a l’Observatori, on finalitza aquest itinerari.

Font de la informació: Ajuntament de Tiana

Categoria: Marina, Educació ambiental, Educació ambiental, general,