Marina Hi han treballat l’ADF La Serralada, l'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet i el Parc de la Serralada de Marina

La col·laboració entre administracions i entitats del territori permet netejar i arranjar el dipòsit d'aigua per a l'extinció d'incendis a Santa Coloma de Gramenet

Bassa contra incendis a Santa Coloma de Gramenet, ja operativa i plena d'aigua. Autor: XPN

12/07/2022

El dipòsit d’aigua per a l’extinció d’incendis que hi ha al municipi de Santa Coloma de Gramenet, dins l’àmbit del Parc de la Serralada de Marina, és una eina fonamental per lluitar contra els incendis forestals. Gràcies a la col·laboració entre l’ADF La Serralada, l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet i el Parc de la Serralada de Marina, recentment s’ha pogut netejar i arranjar.

El dipòsit, situat al terme municipal de Santa Coloma de Gramenet, dins l’àmbit del Parc, no es trobava en condicions òptimes i mostrava signes de deteriorament. A més, la baixada de la quantitat d’aigua havia permès constatar la quantitat d’abocaments de deixalles i l’acumulació de sediments que presentava, una situació que podia suposar un perill per a l’actuació dels helicòpters dels Bombers.

Durant l’actuació d’arranjament, cal destacar la gran tasca feta per l’ADF La Serralada, pel que fa al buidatge, neteja, recollida dels sòlids que reblien el dipòsit. Per la seva banda, l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet ha col·laborat amb la retirada de les deixalles i residus i el seu trasllat en camió a la deixalleria. Finalment, el Parc de la Serralada de Marina ha reomplert el dipòsit.

Aquesta adequació del dipòsit, també anomenat de la Torre Charlie, és de cabdal importància ja que es tracta d’una eina i recurs fonamental davant de la situació difícil que es presenta aquest estiu amb temperatures molt altes i risc d’incendi. ​​​​

Font de la informació: Xarxa de Parcs Naturals

Categoria: Paisatge, Hidrologia, Meteorologia, Gestió del medi, Marina, Prevenció incendis, Biodiversitat, ODS, Oficina Tècnica de Prevenció d'Incendis,