Marina L'acció s'emmarca dins la campanya Let's Clean Up Europe

La jornada del Clean Up Day al Parc de la Serralada de Marina, organitzada pel CAP Llefià, recull 94 kg de residus

14/05/2024

Un grup d’onze persones del CAP Llefià va recollir 94 kg de deixalles en el marc de la jornada Clean Up Day al Parc de la Serralada de Marina l’11 de maig. L’objectiu era recollir escombraries de forma voluntària dins de les activitats comunitàries que es programen des del mateix CAP. Aquesta acció s’emmarca dins la campanya Let’s Clean Up Europe, amb l’ajut i col·laboració de l’Agència Catalana de Residus i del grup impulsor del Pla de Promoció de l’Activitat Física i Salut (PAFES) que es duu a terme en gran quantitat de municipis catalans.

Les escombraries recollides durant la jornada, un total de 49,6 kg, s’han pogut separar per envasos (15,6 kg), vidre (8,6 kg), materials de construcció (8 kg), ferralla (15,6 kg) i paper/cartró i rebuig (9,8 kg), les quals han estat retirades pel personal de manteniment del Parc un cop finalitzada l’acció. A aquesta quantitat, cal sumar-li els 44 kg que aquest mateix grup de voluntaris va recollir un mes abans en una prova pilot, també realitzada al Parc de la Serralada de Marina.

Let’s Clean Up Europe és una acció comuna a tot Europa per conscienciar sobre la quantitat de residus que llencem de forma incontrolada a la natura i promoure accions de sensibilització a través de la recollida d’aquests residus abocats il·legalment als boscos, platges, marges de rius, etc. Cal agrair als grups de voluntariat com els del CAP Llefià la iniciativa d’aquestes actuacions, ja que, amb la seva col·laboració, contribueixen a cuidar i mantenir els entorns naturals més propers en millor estat.

Categoria: Gestió del medi, Marina, Educació ambiental, ODS, Voluntariat, Educació ambiental,