Marina És un corredor biològic del Parc

Operació conjunta al Parc de la Serralada de Marina per erradicar barraques de la Pollancreda de Reixac

20/03/2024

L’Ajuntament de Montcada i Reixac, l’ADF La Serralada i el Parc de la Serralada de Marina, conjuntament amb la Policia Local de Montcada, van fer un dispositiu entre el 4 i el 7 de març per eliminar barraques de nova creació al paratge de la Pollancreda, a la zona de Sant Pere de Reixac, a prop del riu Besòs. El Consorci del Parc ha assumit el cost de la maquinària i del camió per eliminar les restes de l’enderroc, que s’han traslladat a una central de residus.

La Pollancreda, amb unes 4 hectàrees, és un corredor biològic de la serralada de Marina, la darrera pollancreda del tram final del riu Besòs, propera a la massa boscosa del Parc.

L’Ajuntament de Montcada i Reixac va notificar, mitjançant un ban, que es faria la restauració del paratge de la Pollancreda i avisava les persones interessades que retiressin pertinences, andròmines i objectes per poder netejar l’espai. L’actuació tenia com a principal objectiu evitar que aquesta zona s’acabés convertint en residència i que s’hi fessin activitats d’economia submergida.

L’ADF, ornitòlegs i associació Som-rius havien detectat fa uns sis mesos que s’havien parcel·lat aquests terrenys sense permís dels dos propietaris. En total, hi havia unes 20 parcel·les, delimitades amb tanques i construccions, amb horts i algun animal, però no hi residia ningú. En canvi, més amunt sí que hi ha un assentament de barraques amb habitatges il·legals. ADF i propietaris van establir un acord de custòdia del territori amb la col·laboració de l’Ajuntament.

Categoria: Gestió del medi, Marina, Biodiversitat, Educació ambiental, ODS,