Marina Restauració feta amb el finançament del Consorci del Parc de la Serralada de Marina

S'inaugura la capella de Can Miravitges després de la seva restauració

23/04/2018

El diumenge 22 d'abril, en el marc de les activitats de la jornada participativa 'La primavera a la serralada de Marina', s'ha inaugurat la capella de la masia de Can Miravitges, després de la seva restauració. Les obres s’han dut a terme gràcies al finançament del Consorci de la Serralada de Marina, que ha realitzat una aportació 90.000 euros. Per la seva banda, l'Ajuntament de Badalona és el responsable del projecte, l'adjudicació i la direcció d'obres.

El diumenge 22 d'abril a les 11 h, s'ha obert al públic la capella de Can Miravitges després d'un intens procés de restauració realitzat al llarg de tres mesos gràcies a la inversió realitzada pel Consorci del Parc de la Serralada de Marina, una aportació de 90.000 euros.

L’objectiu de la restauració, que ha preservat al màxim els elements arquitectònics originals, és poder incorporar aquest espai a la visita de la masia, que depèn del Museu de Badalona, i que mostra la vida al camp català i la figura del pintor Antoni Ros i Güell.

La superfície de l'actuació ha estat de 50,4 m2. La planta baixa, amb una superfície de 36,9 m2, es destinarà principalment a la rebuda dels escolars de l'Escola de Natura Angeleta Ferrer i d'aquells que visitin la masia amb el Museu. També s'hi faran explicacions sobre el Parc de la Serralada de Marina i l'edifici històric de Can Miravitges.

Pel que fa a l'antic cor, en planta altell i amb una superfície de 13,5 m2, es mantindrà la connexió funcional amb el pis principal de l'edifici i formarà part de l'itinerari de visita a l'edifici Can Miravitges i a la sala de pintures d’Antoni Ros i Güell que ofereix habitualment el Museu de Badalona.

L'acte d'inauguració ha comptat amb la presència de l'alcaldessa de Badalona, Dolors Sabater; el regidor de l’Àmbit Badalona Pròspera i Sostenible, Àlex Mañas; el regidor de l’Àmbit de Badalona Justa i Inclusiva i del Districte 3, Francesc Ribot; la directora del Parc de la Serralada de Marina, Cinta Pérez, i el coordinador d’Espais Naturals de la Diputació de Barcelona, Jordi Padrós.

La primavera a la serralada de Marina

El mateix diumenge s'ha celebrat durant tot el matí a l'entorn de Can Miravitges "La primavera a la serralada de Marina", una jornada participativa, dirigida al públic familiar, amb la voluntat de donar a conèixer els valors naturals i històrics de la muntanya de Badalona i posar en valor l'Escola de Natura Angeleta Ferrer, ubicada a la mateixa masia.

La capella també ha estat protagonista d’aquesta jornada ja que durant tot el matí s'hi ha projectat l'audiovisual "El Parc de la Serralada de Marina".

Font de la informació: Ajuntament de Badalona i XPN

Categoria: Diputació de Barcelona, Marina, Educació ambiental, general,