Marina Amb la participació de 23 escoles de l'àmbit del Parc de la Serralada de Marina

Sant Jeroni de la Murtra i la vall de Betlem acullen la sortida escolar del programa Viu el parc

05/03/2019

Els dies 13, 14, 19, 20 i 25 de febrer, un total de 864 alumnes d’escoles de Badalona, Santa Coloma de Gramenet, Sant Fost de Campsentelles i Montcada, van gaudir de diverses activitats sobre el patrimoni natural i humà del Parc de la Serralada de Marina.

El programa escolar Viu el parc, promogut per l'Àrea de Territori i Sostenibilitat de la Diputació de Barcelona, és una excel·lent oportunitat per fer una trobada entre alumnes de diferents escoles en un espai natural proper a casa.

Aquest programa compta amb el suport dels ajuntaments que hi participen i està adreçat als alumnes de 5è de primària de les escoles de l'àmbit de cada parc en què es realitza. La finalitat del programa és donar a conèixer el medi natural més proper i afavorir la presa de consciència de la problemàtica mediambiental. Consta de tres fases, un treball previ a l’aula conduït per un educador ambiental, la celebració d’una jornada festiva als espais naturals protegits i un treball posterior.

En el cas del Parc de la Serralada de Marina, al llarg d’un matí, els nens i nenes van participar en una gimcana per les proximitats del monestir de Sant Jeroni de la Murtra. Les proves els van portar a conèixer de manera amena i divertida els aspectes més emblemàtics d’aquest indret. Les proves consistien a esbrinar una bèstia misteriosa, trobar les diferències d’un paisatge, fer un joc sobre els incendis forestals i un joc sobre les espècies autòctones i exòtiques que podem trobar al Parc.

A l’inici del matí, cada grup es trobava amb un pedra negra amb un símbol pintat al damunt. Quan tots els grups van finalitzar les activitats es van reunir en els jardins del monestir on va aparèixer la Marina de la Murtra, una ibera que havia estat maleïda 2.500 anys enrere, a cercar la seva fona per a tota l’eternitat dins la vall de Betlem. Amb l’ajuda de les pedres negres i la col·laboració dels infants, la Marina va aconsegueir desxifrar l’amagatall de la fona.

La celebració de la jornada va comptar amb la valuosa col·laboració dels guardes del Parc.

Nova pàgina web Viu el parc a l'escola

Recentment, s'ha posat en marxa la pàgina web Viu el parc a l'escola, un espai de consulta adreçat a tots aquells mestres interessats o participants en la campanya. El seu objectiu és donar resposta a aquelles qüestions que puguin sorgir a l'entorn del funcionament, organització, dinàmiques, materials, calendari, etc. del Viu el parc a l’escola. A més, està concebuda com una eina educativa per a mestres, alumnes i, fins i tot, públic general. Per això, s’ha incorporat un joc interactiu dirigit als alumnes de 5è de primària i un blog amb informació de la Xarxa de Parcs Naturals que podrà visitar qualsevol usuari.

Categoria: Educació ambiental, Marina, Educació ambiental, Educació ambiental, Viu el parc, general,