Marina Es van exposar i recollir nombrosos suggeriments

Se celebra la 7a Trobada d'Entitats del Parc de la Serralada de Marina

16/12/2018

Prop d'una trentena de persones que representaven disset d'entitats van assistir a la VII Trobada d'Entitats del Parc de la Serralada de Marina. La sessió va tenir lloc el dijous 13 de desembre al vespre a l'Oficina del Parc.

La Trobada d’Entitats es va convocar des del Consorci del Parc de la Serralada de Marina per setè any consecutiu. Cinta Pérez, directora del Parc, va iniciar la sessió amb un breu resum sobre els aspectes que es tractarien a la reunió, d’una banda l’anàlisi un any després de la implantació del Manual de bones pràctiques en activitats organitzades a peu; i d’altra, l’anàlisi dels treballs fets i de la situació actual en relació a la plaga del Tomicus destruens sobre el pi pinyer, al Parc.

A continuació, en Jose Santaella, tècnic de territori del Parc, va fer una exposició sobre l’evolució al Parc de les afeccions per l’esmentada plaga de Tomicus, segons el treball de camp dissenyat i treballat amb recursos propis del Parc, així com la intercomunicació mantinguda amb els municipis i entitats del Parc, així com amb el Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya, el qual acabarà actuant al municipi de Santa Coloma de Gramenet sobre les superfícies més grans afectades en terrenys de titularitat pública.

En Toni Navarrete, tècnic d’ús públic i educació ambiental del Parc de la Serralada de Marina va fer un repàs a l’estat de la qüestió en relació amb les activitats organitzades a peu, un any després de la implantació dels criteris consensuats sobre bones pràctiques (traçats, indrets travessats, número de participants, etc.).

Els assistents convocats a l'Oficina del Parc - la Conreria van poder preguntar sobre diferents dubtes en relació amb els temes exposats així com intercanviar opinions. Fruit d'aquesta VII Trobada, es van rebre suggeriments sobre els criteris d’autorització de les activitats, sobre aspectes relacionats amb la custòdia del territori i sobre els sempre presentes abocaments en alguns entorns del Parc.

Categoria: Marina, general,