Montesquiu S'han programat 15 sortides

Al març, comencen les rutes guiades de marxa nòrdica a la vall del Ges, Orís i Bisaura

18/02/2019

Entre el 17 de març i el 17 de novembre, el Parc del Castell de Montesquiu us ofereix cada quinze dies (amb una aturada a l’agost) rutes guiades de marxa nòrdica els diumenges al matí. L’objectiu principal de les sortides és descobrir racons singulars de la vall del Ges, Orís i Bisaura i de l'Espai d'Interès Natural (EIN) Serres de Milany - Santa Magdalena - Puigsacalm - Bellmunt.

Aquest 2019, les rutes guiades de marxa nòrdica passen pels municipis de Montesquiu, Sant Quirze de Besora, Santa Maria de Besora, Sora, Vidrà, Sant Vicenç de Torelló, Orís i Torelló.

Totes les sortides es fan en diumenge al matí amb una periodicitat (habitualment) quinzenal. La distància dels itineraris varia entre els 8 i els 13 km i tenen una durada de 3 a 4 hores.

Beneficis de la marxa nòrdica

La marxa nòrdica és una pràctica esportiva aeròbica, saludable i apta per a tots els públics, independentment de l'edat i la forma física. Consisteix a caminar amb l'ajuda de bastons similars als utilitzats en l'esquí. La seva tècnica, de fàcil aprenentatge, permet posar tot el cos en forma de manera uniforme; millora la força muscular, el sistema cardiovascular i pulmonar, la coordinació i la mobilitat. Animeu-vos!

Informació general

Preu per sortida: 4 euros (10 % descompte per als membres del Cercle de Voluntaris dels Parcs Naturals).

Inscripció prèvia imprescindible a www.turisme.gesbisaura.cat. Places limitades.

Requisits: cal dur calçat i roba còmodes, aigua i esmorzar. Si no teniu bastons especials de marxa nòrdica, us en proporcionarem.

Hora de trobada per a totes les sortides:

· 8.15 h, per als qui no han fet mai marxa nòrdica.

· 8.45 h, per als qui ja han fet marxa nòrdica.

Aquest programa és gestionat pel Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura, en el marc del conveni de cooperació i col·laboració entre la Diputació de Barcelona, el Consorci i l'Ajuntament de Montesquiu, relatiu a les tasques d'informació de l'equipament cultural i centre de recursos del castell de Montesquiu.

Podeu consultar totes les rutes guiades en el programa i a l'Agenda dels parcs - Parc del Castell de Montesquiu.

Més informació

Parc del Castell de Montesquiu - Tel. 938 529 234 - A/e: p.montesquiu.bisaura@diba.cat - Web: www.turisme.gesbisaura.cat

Passejades guiades a la Xarxa de Parcs Naturals

En aquesta pàgina podreu consultar tots els programes de les passejades guiades que s'organitzen arreu de la Xarxa de Parcs Naturals.

Categoria: Montesquiu, Educació ambiental, Educació ambiental, Educació ambiental, general,