Montesquiu S'han programat activitats de juny a setembre

Arriba una nova edició de la Matinal Viu el parc i del Ral·li Fotogràfic del Parc del Castell de Montesquiu

17/05/2023

Un any més, engega la programació del Viu el parc del Parc del Castell de Montesquiu. Dins els actes centrals, el diumenge 4 de juny hi haurà la Matinal als jardins del castell de Montesquiu amb jocs, tallers, visites guiades al castell i el 24è Ral·li fotogràfic. Les activitats continuaran fins l’octubre amb concerts, recitals poètics i activitats de descoberta.

El diumenge 4 de juny, els jardins del castell de Montesquiu acolliran la tradicional Matinal al parc, un matí sencer d’activitats, jocs i música. Així, entre les 10.30 i les 13.30 h hi haurà jocs de fusta del taller RE-CREA, tallers familiars amb Talleret Craft i contes amb Susagna Navó. A les 12 h, Moi Aznar oferirà un final de festa amb animació infantil. A més a més, durant tot el matí hi haurà visites guiades al castell amb passis cada hora (a les 10 h, 11 h, 12 h i 13 h). En aquest cas, les places són limitades i cal fer inscripció al mateix castell.

Com és habitual, el mateix dia de la Matinal també s’organitza el Ral·li Fotogràfic del Castell de Montesquiu per a totes aquelles persones aficionades a la fotografia. Tota la informació, temes, inscripció i lliurament d’imatges es pot consultar en aquest enllaç.

Continuant amb les activitats centrals, el dissabte 9 de setembre, el pla de Teià, a Santa Maria de Besora, serà l’escenari de La capsa dels sentits entre les 11 i les 13.30 h. Es tracta d’una activitat per descobrir i redescobrir la natura, activar els sentits i estimular una mirada reflexiva tot explorant l’entorn. Places limitades, cal inscriure-s’hi prèviament a parcs.diba.cat/web/viuelparc.

La música i la poesia també tenen un paper molt important dins la programació, i el diumenge 17 de setembre a les 12 h hi haurà l’actuació d’Ölivia Musyc amb Robert Poch com a artista convidat. El concert s’emmarca també en la programació dels cicles Parcs en concert i Música a la Cabanya. Notes de tardor.

Uns dies després, el dissabte 30 de setembre a les 19 h, serà el moment d’escoltar "El Pèsol Feréstec", amb Maria Sevilla (rapsòdia), el Marià Codina (bateria), l’Àlex Todó (baix), el Gerard Segura (veu i guitarra) i la Carlota Serrahima (veu). El recital forma part dels cicles Poesia als parcs i Música a la Cabanya. Notes de tardor.

Activitats als municipis

Les propostes culturals i d’oci continuen als municipis de l’àmbit del Parc del Castell de Montesquiu fins al mes d’octubre. Entre les activitats hi ha diversos concerts i la conferència “Vida sense plàstic".

Totes les activitats es poden consultar a l’Agenda Viu el parc del Parc del Castell de Montesquiu.

Categoria: Educació ambiental, Montesquiu, Poesia als parcs, Educació ambiental, Viu el parc, ODS, Educació ambiental, Poesia als Parcs,