Montesquiu Moltes activitats de juny a octubre

En marxa el 24è Viu el parc al Parc del Castell de Montesquiu amb la Matinal i el Ral·li Fotogràfic

31/05/2019

Els propers mesos us esperen moltes activitats al Parc del Castell de Montesquiu. Així, dins els actes centrals, el diumenge 2 de juny se celebra la Matinal al parc, juntament amb el 20a Ral·li Fotogràfic del Castell de Montesquiu; el diumenge 9 de juny, el concert Música als parcs 2019. Sons de la Mediterrània, amb Jordi Molina Quartet, i el divendres 28 de juny i el diumenge 11 d’agost, dues sessions de la Nit d’estels a Sora. Us hi esperem!

A partir de les 9 h, el diumenge 2 de juny la Matinal al parc del Castell de Montesquiu engega motors amb les inscripcions al 20è Ral·li fotogràfic del Castell de Montesquiu, que es poden fer fins a les 11 h. La Matinal es desenvolupa durant tot el dia. Així, a partir de les 10.30 h s'ofereixen tallers de vestuari i de màgia. La música de Stromboli Jazz Trio sonarà durant tot el matí i, a les 12.30 h, comença l’espectacle de màgia còmica “Alehop Hop!”.

A més, entre les 10 i les 14.30 h i les 16 i les 18 h, hi ha entrada gratuïta al castell de Montesquiu. Cal inscriure's durant el matí perquè l'aforament és limitat.

20è Ral·li Fotogràfic

El 2 de juny té lloc també el 20è Ral·li Fotogràfic. Organitzat amb la col·laboració del Grup Fotogràfic Manlleu i obert a tothom, és una iniciativa que vol promoure els valors naturals, culturals i històrics del Parc del Castell de Montesquiu i dels municipis que componen el Bisaura: Montesquiu, Sant Quirze de Besora, Santa Maria de Besora, Sora i Vidrà.

Com és habitual, hi ha tres temàtiques que no es donen a conèixer fins al moment de la inscripció (entre les 9 i les 11 h). Fins a les 14 h, per tant, tothom podrà realitzar les seves fotografies, si bé només s'accepta una imatge per a cada tema.

Hi ha tres categories de premis: el premi a la millor col·lecció (300 euros); tres premis a la millor fotografia de cada tema (150 euros), i un premi especial per a participants de fins a 12 anys.

El lliurament de premis tindrà lloc el dissabte 6 de juliol a les 12 h a la Cabanya del Castell de Montesquiu i les fotografies finalistes i guanyadores s'exposaran al castell de Montesquiu del 6 al 28 de juliol, de les 11 a les 14 h.

Música als parcs 2019. Sons de la Mediterrània

Dins aquest nou cicle que pretén aprofundir en els vincles existents entre les persones i el patrimoni natural i cultural de la Mediterrània, el diumenge 9 de juny a les 12 h, els jardins del castell acolliran el concert vermut de Jordi Molina Quartet amb un repertori de música tradicional i fusió mediterrània, amb Jordi molina, tenora; Joan Díaz, teclats; Franco Molinari, contrabaix; Ramon Prats, bateria.

Podeu consultar el programa complet del cicle en aquest enllaç.

Dues nits d’estels a Sora

Enguany, teniu dues oportunitats de gaudir de la ja tradicional Nit d’estels: el divendres 28 de juny i el diumenge 11 d’agost, a partir de les 21.30 h. Ambdues es faran a les escoles Cussons i seran dirigides per Inés Dibaroure, de Blau El Planetari. Durant la nit, s’oferirà una introducció teòrica i visionat a ull nu i amb telescopi del cel. L’11 d’agost podreu observar la pluja d’estels de Sant Llorenç!

Les nits d’estels són gratuïtes, però les places són limitades i cal fer inscripció a: nitdestels@fusic.org.

Per a més informació sobre el 24è Viu el parc del Parc del Castell de Montesquiu, descarregueu-vos el programa en aquest enllaç.

Programa escolar – Viu el parc a l’escola

Així mateix, aquest 2019 també té lloc el Programa escolar adreçat als alumnes de 5è de primària de les escoles dels municipis del Bisaura. Més informació aquí.

Categoria: Educació ambiental, Viu el parc, Montesquiu, Educació ambiental, Educació ambiental, general,