Xarxa de Parcs Naturals | Montesquiu L'activitat se celebrarà el 28 i 29 de novembre en línia

El 21è Ral·li Fotogràfic del Castell de Montesquiu passa a fer-se en línia i s'amplia a tot Catalunya

20/11/2020

La 21a edició del Ral·li Fotogràfic del Castell de Montesquiu se celebrarà finalment en línia els propers dissabte 28 i diumenge 29 de novembre. A diferència d’edicions anteriors, enguany el Ral·li no es circumscriu a l’àmbit geogràfic del Parc del Castell de Montesquiu i municipis que integren la subcomarca del Bisaura, sinó que s’admetran fotografies fetes durant aquell cap de setmana arreu de Catalunya, tan d’interiors com d’exteriors.

La situació motivada pels efectes de la pandèmia del coronavirus ha comportat que aquest 2020 el Ral·li Fotogràfic del Castell de Montesquiu, organitzat dins el programa Viu el parc, s'hagi de reinventar. Així, se celebrarà en línia el cap de setmana del 28 i 29 de novembre.

Aquest nou format garanteix que l’esdeveniment segueix les mesures especials de contenció de l’activitat laboral i social i en matèria de salut pública per tal d’aturar la transmissió del virus de la COVID-19 i protegir la salut de la població del territori.

Imatges dins dels municipis

Totes les persones que ho desitgin podran participar en el Ral·li en una de les dues categories establertes (Categoria general o Categoria infantil) fent les fotografies en el seu municipi, d’acord amb la normativa sanitària vigent durant el cap de setmana del 28 i 29 de novembre del 2020 pel que fa a la mobilitat de les persones.

Els temes del Ral·li seran tres (A, B i C) i es donaran a conèixer el dissabte 28 de novembre del 2020 a les 8 h a través de la web concursfotografic.cat. S’admetran únicament fotografies digitals i en format JPEG i s’haurà de presentar una sola fotografia per a cadascun dels tres temes establerts.

Les fotografies es podran fer entre les 8 h del dissabte 28 de novembre (abans no, perquè fins aquell moment no es donaran a conèixer els temes a fotografiar) i les 22 h del diumenge 29 de novembre del 2020 i s’hauran de penjar en aquest enllaç de Dropbox.com. A part, caldrà enviar un correu electrònic adreçat a info@concursfotografic.cat sense les imatges, amb el nom i cognoms del concursant, municipi de residència, telèfon de contacte i la categoria en la qual participa (general o infantil). Es demana enviar un sol correu electrònic per participant. En el cas dels participants menors de 14 anys cal que enviïn les obres a través d’un dels seus progenitors o tutors.

Hi haurà tres categories de premis, el premi a la millor col·lecció (300 euros), tres premis a la millor fotografia de cada tema (150 euros) i un premi especial per a participants de fins a 12 anys (Categoria infantil).

Veredicte i lliurament de premis

El veredicte del jurat del 21è Ral·li Fotogràfic del Castell de Montesquiu, format per una comissió amb membres del Grup Fotogràfic Manlleu i de la Diputació de Barcelona, es farà durant la primera setmana de desembre mitjançant videoconferència i els premiats s’anunciaran a través de les pàgines web de la Xarxa de Parcs Naturals i de concursfotografic.cat.

El lliurament de premis tindrà lloc el mes de desembre del 2020 i les obres finalistes i guanyadores, i una selecció de les participants, s’exposaran a la Cabanya del Castell de Montesquiu durant el més de desembre del 2020, segons els horaris previstos d’obertura de l’equipament. En cas que no es pugui obrir per qüestions relacionades amb el confinament, es decidiran més endavant noves dates i s’informarà en la web del Ral·li i de la Xarxa de Parcs Naturals.

Consulteu tota la informació i bases del 21è Ral·li Fotogràfic del Castell de Montesquiu en aquest enllaç.

Categoria: Educació ambiental, Xarxa de Parcs Naturals, Montesquiu, Educació ambiental, Viu el parc, Educació ambiental,