Montesquiu Entre les mesures del pla d’acció hi ha una web i un mapa il·lustrat del territori

El castell de Montesquiu ha renovat el distintiu de Compromís per a la Sostenibilitat Turística Destinació Biosphere

$urlFileEntry

Mapa il·lustrat del territori Ges Bisaura.
Autor: David Riera

01/06/2021

El castell de Montesquiu ha renovat el distintiu de Compromís per a la Sostenibilitat Turística Destinació Barcelona Biosphere. Entre les accions que ha portat a terme hi ha la construcció de la web Territori Ges Bisaura i un mapa il·lustrat del territori de la vall del Ges, Orís i el Bisaura, a càrrec de David Riera. Així mateix, prepara un accés a peu al castell des de Sant Quirze de Besora i un itinerari accessible.

Entre les accions que ha fet el castell de Montesquiu per aconseguir el distintiu Biosphere hi ha una web nova del territori de la vall del Ges, Orís i el Bisaura que recull una agenda amb totes les activitats que es realitzen a l'entorn del patrimoni natural i cultural. També s’ha encarregat a David Riera un mapa interpretatiu il·lustrat del territori, que forma part d'un fullet informatiu que enllaça amb la web i que destaca els trets de patrimoni natural i cultural més destacats del territori i de l'Espai d’Interès Natural Serres de Milany – Santa Magdalena i Puigsacalm-Bellmunt, al qual es dedica un espai especial.

Així mateix, juntament amb l'Ajuntament de Sant Quirze de Besora es projecta un camí per accedir al Parc del Castell de Montesquiu a peu des de l'estació de tren de Sant Quirze. Ara l'accés s'ha de fer caminant per la carretera per on passen els vehicles i el projecte vol millorar el camí d'entrada al Parc fent-ne un exclusivament per a vianants. També s'està dissenyant un itinerari adaptat perquè sigui accessible a totes les persones sigui quina sigui la seva condició física. L'itinerari permetrà fer un passeig pels entorns del castell i tindrà en compte tota la normativa vigent en matèria d'accessibilitat.

L’obtenció d’aquest distintiu, que es va lliurar el 26 de maig, es fa després d’un procés rigorós en el qual complementen un seguit de documentacions responent requisits de sostenibilitat, així com l’assoliment d’un mínim de tres accions de sostenibilitat i l’assistència a dues formacions relacionades en algun dels aspectes de la sostenibilitat climàtica, ambiental, cultural o econòmica relacionada amb la comarca.

Aquest distintiu s’implementa des que va néixer el 2017 impulsat per la Diputació de Barcelona amb l’Institut de Turisme Reponsable (ITR) i la Cambra de Comerç de Barcelona, i que va incorporar l’any 2019 l’Ajuntament de Barcelona i el Consorci de Turisme de Barcelona.

Font de la informació: Xarxa de Parcs Naturals

Categoria: Montesquiu, ODS, Webs i butlletins digitals,