Montesquiu Adreçada i feta pels alumnes de primària dels municipis del Parc

El Parc del Castell de Montesquiu publica la 17a edició de l'Agenda escolar

15/09/2021

En el marc del programa Viu el parc a l'escola, uns 355 alumnes dels municipis que integren el Parc del Castell de Montesquiu han rebut aquest curs la 17a edició de l'Agenda escolar del parc. Aquesta agenda vol ser un recurs didàctic i útil per a tothom. L'Agenda s’ha fet amb la coordinació de viladraueducacio.com i amb el suport de la resta d’empreses d’educació ambiental vinculades al programa i compta amb contingut treballat pels escolars.

L’alumnat de cicle mitjà i superior de les escoles del Parc del Castell de Montesquiu han fet un treball d’inspiració i recerca per aportar continguts que ajudin a conèixer una mica més l’entorn del Parc. Així, expliquen el Parc del Castell de Montesquiu com a espai viu i compartit, el Parc amb la família i com sentir-s'hi arrelat, entre d’altres. També hi apareix un mapa de l'espai natural protegit.

Aquest any, l’Agenda escolar, que té un tiratge de 452 exemplars, fa un recull de les experiències que ha viscut l’alumnat durant el darrer curs. Un curs molt especial marcat per la pandèmia de la COVID-19, que ha servit per aprendre a valorar el que tenim més a prop i identificar un seguit d’emocions que han experimentat al llarg d'aquest temps. Així, parlen de com han viscut la pandèmia i també dels espai i elements naturals que tenen al costat de l’escola.

Setmanalment, l’Agenda també destaca diverses notes històriques que fan descobrir curiositats i ajuden a conèixer més a fons tots els municipis del Parc del Castell de Montesquiu. Així mateix, hi apareixen imatges dels alumnes del curs passat de les escoles el Rocal (Montesquiu), la Baumeta (Santa Maria de Besora), Segimon Comas (Sant Quirze de Besora) i Santa Bàrbara (Vidrà).

Categoria: Divulgació, Montesquiu, Educació ambiental, Viu el parc, Llibres, revistes i CD,