Montesquiu La presentació va tenir lloc el dijous 6 de setembre a la Cabanya del Castell

Èxit de públic a la presentació del volum 'Masos rònecs'

07/09/2018

Tot i la pluja intensa, un públic nombrós va omplir la Cabanya del Castell durant la presentació, dijous 6 de setembre, del libre 'Masos rònecs. Bisaura, Vidranès i alta conca del riu Ges', d’Antoni Prat i David Vilaseca. El volum ha estat editat per l’Associació d’Estudis Torellonencs (ADET) i ha comptat amb la col·laboració dels ajuntaments dels sis municipis del territori i del Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura.

Aquesta edició constitueix el segon volum de la col·lecció "Territori i paisatge", un treball de recerca de 165 pàgines sobre els masos rònecs i mig desapareguts existents al Bisaura, Vidranès i la conca alta del riu Ges. Les seves pàgines recullen fins a un total de 116 referències entre cases, baumes, molins i castells, amb un treball de camp que ha estat intens al llarg del darrer any.

El llibre, amb un pròleg de Mn. Antoni Pladevall, inclou imatges de cada mas, la seva geolocalització, una breu explicació de la ubicació i en alguns casos -i com a novetat principal- un codi QR que porta incorporat un vídeo filmat amb dron.

L’edició del volum ha comptat amb el suport dels ajuntaments dels sis municipis en el territori dels quals s’ha dut a terme la recerca: Vidrà, Santa Maria de Besora, Sant Quirze de Besora, Sora, Montesquiu i Sant Pere de Torelló. També s’ha comptat amb la col·laboració del Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura.

Tot i la pluja intensa, la presentació de Masos rònecs. Bisaura, Vidranès i alta conca del riu Ges va ser un èxit i un públic ben nombrós va omplir la Cabanya del Castell, fet que deixa palès l'interès que suscita aquest tema.

Font de la informació: ADET i XPN

Categoria: Montesquiu, general,