Montesquiu Amb la realització de graons de fusta i la neteja de l'entorn

Joves de l'Escola de Natura les Codines arrangen un futur itinerari

23/07/2015

Malgrat aquest any no s'ha fet el camp de treball a l'Escola de Natura les Codines per falta d'inscrits, sí s'ha pogut comptar amb la col·laboració i ajuda d'alguns grups d'esplai. Nens i joves d'entre 8 i 14 anys que han realitzat actuacions concretes en el que es convertirà en el futur itinerari de l'Obaga de les Codines.

Concretament, s'ha actuat en un tram de corriol que enllaça amb una pista. Aquest tenia un pendent molt pronunciat i s'hi han fent uns graons de fusta. L'actuació s'ha completat amb el desbrossament de trams del corriol amb tisores de podar i amb l'eliminació de les restes vegetals que es trobaven al mig del camí.

L'Escola de Natura les Codines és un equipament situat en el terme municipal de Montesquiu, a cavall de les comarques d'Osona i el Ripollès, entre els termes municipals de Montesquiu, Sant Quirze de Besora i Sora, donant accés a tot el patrimoni de la comarca natural de Ges-Bisaura.

Després de vuit anys tancat al públic, el novembre de 2012 es va tornar a obrir aquest equipament pedagògic propietat de la Diputació de Barcelona i que ara és gestionat per la Fundació Catalana de l'Esplai a través de l'Associació Catalana Cases de Colònies.

L'equipament està habilitat perquè grups escolars hi facin estades d'un o més dies per iniciar-se en el coneixement del medi amb programes pedagògics. A més de les activitats de natura, s'hi fan estades de cap de setmana.

Categoria: Montesquiu, general,

Tags: parc del castell de montesquiu, obaga de les codines, itinerari, escola de natura les codines,