L'Informatiu dels parcs

Montesquiu La inauguració serà el 19 d'octubre a les 18 h a la Cabanya del castell de Montesquiu

L'exposició "Brodats salvatges: enfilar el paisatge" convida a reflexionar sobre la domesticació de l'entorn

08/10/2024

La Cabanya del castell, situada a l’antic paller del castell de Montesquiu, inaugura el proper 19 d’octubre a les 18 h l’exposició "Brodats salvatges: enfilar el paisatge", una obra artística del col·lectiu catalano-colombià Artistas Salchichas, format per María Camila Sanjinés i Manel Quintana, amb la curadoria del col·lectiu Morir de Frío, amb Anna Dot i Blai Marginedas al capdavant. Aquest projecte compta amb el suport del Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura i el Parc del Castell de Montesquiu.

L’exposició convida el visitant a reflexionar sobre la domesticació de l’entorn i a entendre el paisatge com una construcció mental. A través de la tècnica del brodat, una activitat lenta i introspectiva, Artistas Salchichas ofereixen una nova mirada sobre el paisatge, allunyant-se de la immediatesa tecnològica i els clixés visuals que sovint substitueixen l’experiència real. L’obra busca desvetllar la complexitat del nostre entorn natural i com l’ésser humà hi imposa control i conservació, una tensió constant entre el que es percep com autòcton o invasor.

A més de ser un projecte artístic, aquesta exposició s’emmarca dins un programa curatorial que, a través de diferents disciplines, sensibilitza el públic sobre les problemàtiques mediambientals. L’objectiu és fomentar nous punts de vista i actituds cap al paisatge, destacant la importància dels espais naturals protegits com a elements clau per a la supervivència de la biodiversitat.

L'exposició, que estarà oberta al públic fins al 22 de juny de 2025, ofereix als visitants una experiència interactiva i immersiva per reflexionar sobre el paisatge, el temps i la nostra relació amb el medi ambient. Es podrà visitar gratuïtament dissabtes i festius, d’11 a 14 h, i els grups escolars hi podran concertar visites de dimarts a divendres amb reserva prèvia a p.montesquiu.bisaura@diba.cat

Categoria: Montesquiu, Cabanya del castell, Museus i equipaments culturals,

Cercador de notícies

Subscriu-te als nostres butlletins

Rep els nostres butlletins de Parcs.

Subscriu-te a l'agenda i a l'Informatiu

fent clic als botons de sota.

butlletí gaudim

Subscriu-te a l'agenda Subscriu-te a l'Informatiu

Suggeriments, opinió i xarxes socials

Envia'ns els teus suggeriments, opina