Montesquiu | Xarxa de Parcs Naturals El 26 de novembre al Centre de Recursos del Castell de Montesquiu

La gestió dels parcs urbans protagonitza la 3a Jornada tècnica de tardor

09/11/2015

El 26 d'octubre, la tercera i darrera Jornada tècnica de tardor del Castell de Montesquiu aborda els 'Reptes de la gestió dels parcs urbans i la biodiversitat a escala local'. Les sessions anteriors havien girat entorn el 'Treball col·laboratiu com a eina de gestió eficaç' (8 d'octubre) i 'El sòl agrari, un recurs per al desenvolupament sostenible' (29 d'octubre).

La propera sessió del 26 de novembre tracta, per una banda, del fet indiscutible que les ciutats són l'espai quotidià per a milers de persones i els parcs urbans la seva via de contacte més directe amb la natura. Per altra banda, els ajuntaments tenen una gran despesa municipal en el seu manteniment (verd urbà, infraestructures, etc.), però en molts casos no es treu el màxim partit dels parcs com a espai social, cultural, de difusió dels valors ambientals o com espai de salut física i mental per al ciutadà. Consegüentment, un nou model de gestió dels parcs que inclogui la dinamització de l'ús dels parcs pot representar una nova era en aquests espais per ser espais d'èxit social.

Per tractar en detall aquestes qüestions, el programa del dijous 26 de novembre es compon de:

9.45 h - Inauguració de la jornada

Jesús Calderer. Diputat adjunt d'Espais Naturals de la Diputació de Barcelona.

10 h - Claus per a l'èxit i fracàs dels parcs urbans

Jordi Bordanove. Cap del Servei de Promoció i Conservació de l'Espai Públic. Àrea Metropolitana de Barcelona.

10.30 h - Concepció global de la gestió dels parcs

Roger Junqueras. Ferrovial Servicios. Comissió de Gestió i Qualitat de Zones Verdes. Asociación Española de Parques y Jardines Públicos.

11 h - Pausa cafè

11.30 h - Estat de la qüestió en la gestió del verd urbà a la província de Barcelona

Enric Coll. Tècnic de l'Oficina Tècnica d'Educació i Promoció Ambiental. Gerència de Serveis de Medi Ambient. Diputació de Barcelona.

11.50 h - Pla especial de la Devesa de Girona

Josep Solà-Morales. Arquitecte de l'Àrea d'Urbanisme de l'Ajuntament de Girona.

12.10 h - Pla d'acció per a la biodiversitat urbana de Viladecans

Joan Ramon Lucena. Cap de Medi Natural. Ajuntament de Viladecans.

12.30 h - Premi Europeu de l'Espai Públic Urbà

Judit Carrera. Directora del Premi Europeu de l'Espai Públic Urbà. Centre de Cultura Contemporània de Barcelona.

12.50 h - Debat

Modera Lavola. Cosostenibilitat.

14 h - Fi de la jornada

Aquesta iniciativa, organitzada per l'Àrea de Territori i Sostenibilitat de la Diputació de Barcelona, s'adreça a tota persona interessada en aquestes qüestions, i molt especialment als responsables polítics i tècnics dels ajuntaments, consells comarcals i consorcis i a tots els tècnics que treballin per a la gestió del territori, medi natural, zones rurals, verd urbà, etc.

L'assistència és gratuïta, però és necessari formalitzar dins de termini el formulari d'inscripció corresponent que trobareu a la pàgina web de la jornada.

Categoria: Biodiversitat, Flora i vegetació, Diagnosi ambiental, Gestió del territori, Montesquiu, Xarxa de Parcs Naturals, Jornades tècniques, general,