Montesquiu Les dues propostes se celebraran el diumenge 6 de juny

La Matinal i el Ral·li Fotogràfic donen inici a una nova edició del Viu el parc al Parc del Castell de Montesquiu

31/05/2021

El diumenge 6 de juny, el programa Viu el parc del Parc del Castell de Montesquiu organitza dues activitats molt potents. Així, d’una banda els jardins del castell de Montesquiu seran l’escenari de la ja clàssica Matinal al parc i aquell mateix dia se celebrarà el 22è Ral·li Fotogràfic del Castell de Montesquiu en l'àmbit del Parc i dels municipis que en formen part. Fins al mes d’octubre, el programa oferirà també activitats com una Nit d’estels (17 de juliol), La capsa dels sentits (19 d'agost), el concert Parcs en concert (17 d'octubre) i el recital Poesia als parcs. Lletres i paisatges (23 d'octubre). Per assistir-hi, cal inscripció prèvia.

El diumenge 6 de juny, veniu a gaudir de la Matinal Viu el parc al Parc del Castell de Montesquiu! Hi haurà un munt d'activitats gratuïtes i un final de festa divertit, sorprenent i ben màgic per a tots els públics. Entre les 10.30 i les 12.30 h s’organitzaran tallers de màgia i de varetes màgiques, Contes al cistell i instal·lacions d’art de carrer per jugar-hi tota la família (amb passis a les 10.30 h i a les 11.30 h). A les 12.30 h, l’espectacle del Màgic Marc clourà el matí de festa. Les places són limitades i cal fer inscripció prèvia al formulari.

Per altra banda, entre les 10.30 a les 14.30 h i de les 16 i les 19 h, hi haurà jornada de portes obertes al castell de Montesquiu amb visites gratuïtes amb inscripció prèvia al mateix castell.

22è Ral·li Fotogràfic del Castell de Montesquiu

També el 6 de juny se celebrarà la 22a edició del Ral·li Fotogràfic del Castell de Montesquiu que, enguany, torna a l’àmbit del Parc i dels municipis que componen el Bisaura: Montesquiu, Sant Quirze de Besora, Santa Maria de Besora, Sora i Vidrà.

Degut a la pandèmia i per evitar aglomeracions, aquest 2021 les inscripcions i la descàrrega d’imatges s’han de fer a través de la web https://www.concursfotografic.cat. La inscripció es farà en el moment de pujar les imatges i l’hora límit d’admissió de les fotografies serà el diumenge 6 de juny a les 23.59 h.

Com és habitual, hi haurà tres temàtiques que es donaran a conèixer el mateix diumenge 6 de juny a les 8 h del matí a la web del Ral·li i només s'acceptarà una imatge per a cada tema. Els premis seran els següents: premi a la millor col·lecció (300 euros), tres premis a la millor fotografia de cada tema (150 euros) i un premi especial per a participants de fins a 12 anys.

El lliurament de premis tindrà lloc el dissabte 26 de juny a les 12 h a la Cabanya del Castell de Montesquiu i les fotografies finalistes i guanyadores s'hi exposaran durant el mes de juliol.

Nit d’estels, La capsa dels sentits, Parcs en concert i Poesia als parcs

Després de la Matinal i el Ral·li Fotogràfic, el programa continua oferint més actes centrals i el dissabte 17 de juliol els jardins del castell de Montesquiu seran l’escenari de la Nit d’estels entre les 21.30 i les 23.30 h. Dirigida per Inés Dibarboure, de Blau El Planetari, es podrà contemplar la lluna creixent, Júpiter i Saturn (inscripcions aquí).

El dijous 19 d’agost entre les 17 i les 20 h al camp de futbol de Vidrà s’oferirà la proposta La capsa dels sentits, un espai per descobrir i redescobrir la natura amb activitats per activar els sentits i estimular una mirada reflexiva. Cal fer reserva prèvia en aquest enllaç.

El diumenge 17 d’octubre a les 12 h als jardins del castell de Montesquiu, Ferran Savall & Momi Maiga oferiran un recital musical amb el poeta Guim Valls com a artista convidat. L’aforament és limitat i properament caldrà fer inscripció prèvia a https://parcs.diba.cat/parcsenconcert. Aquesta proposta s’emmarca en una nova edició del cicle Parcs en concert.

Finalment, el dissabte 23 d’octubre la Cabanya del Castell, dins del cicle Notes a la Cabanya, acollirà Nunavut amb Silvie Rothkovic i Jan Garrido. L'espectacle forma part de Poesia als parcs. Lletres i paisatges i, per assistir-hi, cal fer inscripció prèvia al formulari de la pàgina web. ​​​​

Categoria: Educació ambiental, Montesquiu, Poesia als parcs, Educació ambiental, Viu el parc, Educació ambiental, Poesia als Parcs,