Montesquiu Tindran lloc entre el 17 de setembre i el 19 de novembre

Notes al Bisaura, una programació cultural ampliada, aquesta tardor al Parc del Castell de Montesquiu i al territori del Bisaura

08/09/2023

Notes a la Cabanya i Notes de Veu conformen el cicle Notes al Bisaura, un programa cultural que recull diferents propostes gratuïtes que tenen com a ingredients comuns la música, la poesia i el territori al Parc del Castell de Montesquiu. Els concerts de Notes a la Cabanya tindran lloc els dies 17 i 30 de setembre i 21 d’octubre. Tots els espectacles són gratuïts i cal fer reserva prèvia.

La paraula nota té molts significats: una nota musical, un petit escrit, una sensació, un apunt... Aquesta versatilitat és el tret distintiu del cicle que enguany acull els ja tradicionals concerts de petit format a la Cabanya i als jardins del castell de Montesquiu i hi suma una nova proposta d'itineraris literaris pel territori.

El diumenge 17 de setembre a les 12 h, es dona el tret de sortida el duo Ölivia Musyk i Robert Poch a l’espai dels jardins del castell de Montesquiu, davant de la Cabanya del Castell. Es podrà gaudir d’un concert del duo Olivia Müsyk que presentaran les seves darreres novetats musicals amb el cantautor del Maresme Robert Poch com a artista convidat. Aquest concert forma part del cicle Parcs en concert, un cicle de concerts en espais naturals i patrimonials inclòs en el programa Viu el parc.

Notes a la Cabanya continua dissabte 30 de setembre a les 19 h amb El Pèsol Feréstec dins la Cabanya del Castell. Aquesta banda barcelonina de poesia pop és capaç d’adaptar un poema d’Ausiàs March al reggaeton, improvisar cançons o musicar una tesi doctoral. El Pèsol aspira a ser el grup emergent eternament submergit. Un recital de poesia en què intervenen El Pèsol Feréstec amb Maria Sevilla (rapsòdia), Marià Codina (bateria), Àlex Todó (baix), Gerard Segura (veu i guitarra) i Carlota Serrahima (veu). Aquest espectacle s’inscriu en el programa Poesia als parcs.

Finalment, el dissabte 21 d’octubre al vespre, com a colofó de la inauguració de l’exposició "Mil ulls m’observen" de l’artista Paula Bruna, actuaran Neus Borrell i Miquel Joan amb el seu treball El cos per caure, dotze cançons que els dos artistes han compost amb els dits oberts i la llengua d’aire, una manera de llegir amb veu i guitarra.

Noves passejades literàries

Aquest 2023, el Parc inicia una nova proposta fruit de la col·laboració entre el Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura i l’Ajuntament de Sant Quirze de Besora: unes passejades literàries pel territori anomenades Notes de Veu.

Es tracta de caminades pel Bisaura acompanyats de literatura i música a través de tres itineraris circulars que permeten redescobrir diversos indrets del territori conduits per veus diverses. Seran els diumenges 8 i 29 d’octubre i 19 de novembre, als matins.

Comencen el 8 d’octubre amb les Veus del Bisaura a la ruta de les Fonts, on autors del Bisaura llegiran textos del Bisaura. La ruta surt de la plaça Bisaura a Sant Quirze de Besora i fa un recorregut força assequible per diferents punts del municipi.

La segona proposta, Veus femenines el 29 d’octubre, tindrà lloc al terme de Santa Maria de Besora i durant la ruta del Gorg Negre rapsodes locals llegiran textos de dones recomanats per autors del Bisaura.

Finalment, la proposta Notes de Veu es tanca amb les Veus joves i la Ruta de Sant Moí, a la zona de Montesquiu el diumenge 19 de novembre, en la qual joves rapsodes locals llegiran textos recomanats per joves.

Tots els actes són gratuïts, tenen un aforament limitat i cal reservar entrades, la informació de cada proposta es troba a la pàgina web www.territori.gesbisaura.cat.

Categoria: Educació ambiental, Montesquiu, Poesia als parcs, Educació ambiental, Viu el parc, ODS, Cabanya del castell,