Montesquiu Activitats de juny a octubre

Tot a punt per al 20è Viu el parc, del Parc del Castell de Montesquiu

14/05/2015

Els actes centrals d'aquesta vintena edició del programa Viu el parc són la Festa al parc, la 16a edició del Ral·li fotogràfic del Castell de Montesquiu i el I Concurs d'Sketchers. Totes les propostes tindran lloc el diumenge 7 de juny. A més a més, des del 6 de juny i fins al 25 d'octubre, el parc acollirà diverses exposicions.

La Festa al parc, al Castell de Montesquiu, s'inicia a les 9 h del matí del 7 de juny amb les inscripcions al 16è Ral·li fotogràfic del Castell de Montesquiu que es podran fer fins a les 11 h.

La festa començarà a les 10 h, amb el concurs Sketcher (dibuix ràpid sobre llibreta que accepta totes les tècniques) Viu el parc, al restaurant Casanova del Castell. L'Sketching tracta de copsar una escena, de viure-la i sentir-la i transmetre tot això damunt del paper.

Entre les 10.30 i les 14 h, s'oferiran un munt d'activitats i propostes més. Es podrà, per exemple, passejar per la fira d'artesans i productes alimentaris al castell, participar al taller de natura, a càrrec d'ACER, i gaudir dels jocs de Guixot de 8. Fets amb material recollit a la deixalleria, de ben segur posaran a prova les habilitats dels participants. Finalment, un espectacle de màgia i humor a càrrec de Deux à la Tâche, clourà la festa.

A més a més, el castell de Montesquiu obrirà aquest dia les seves portes a tothom qui el vulgui visitar, tot i que caldrà recollir la invitació al matí perquè l'aforament és limitat. Hi haurà servei de bar.

Per la seva banda, el mateix diumenge 7 de juny, tindrà lloc el 16è Ral·li fotogràfic. Organitzat amb la col·laboració del Grup fotogràfic Manlleu i obert a tothom, és una iniciativa que vol promoure els valors naturals, culturals i històrics del Parc del Castell de Montesquiu i dels municipis que componen el Bisaura: Montesquiu, Sant Quirze de Besora, Santa Maria de Besora, Sora i Vidrà.

Aquest 2015, hi haurà tres temàtiques que no es donaran a conèixer fins al moment de la inscripció. De les 9 a les 14 h, per tant, tothom podrà realitzar les seves fotografies, però només s'acceptarà una imatge per a cada tema. El lliurament de premis tindrà lloc el 4 de juliol, a la Cabanya del Castell de Montesquiu, i les fotografies finalistes i guanyadores s'exposaran al castell de Montesquiu del 4 al 26 de juliol, de les 11 a les 14 h.

Un any més, el programa Viu el parc proposa una manera diferent de descobrir i gaudir de la natura, del patrimoni i de la cultura pròpia del Parc del Castell de Montesquiu i dels municipis que l'envolten. A més a més, també té lloc el Programa escolar adreçat als alumnes de 5è de primària de les escoles dels municipis del Bisaura.

Font de la informació: Parc del Castell de Montesquiu

Categoria: Montesquiu, general,

Tags: viu el parc, ral·li fotogràfic, exposicions,