Montesquiu Les propostes Viu el parc continuen fins al mes d'octubre

Un dia radiant acull la Matinal Viu el parc i el Ral·li Fotogràfic del Parc del Castell de Montesquiu i aplega unes 160 persones

08/06/2023

El programa Viu el Parc va iniciar el diumenge 4 de juny les seves activitats amb la Matinal Viu el Parc, en el marc esplèndid dels jardins del castell de Montesquiu. Unes 160 persones es van apropar al castell per participar de les nombroses propostes, amb jocs, contes, tallers i espectacle final. Com és habitual, també es va fer el Ral·li Fotogràfic del Parc. Enguany, a més, hi havia la furgoteca de La Tartana de les Valls, que oferia als assistents la possibilitat d'esmorzar o fer el vermut.

Com ja és tradicional, la Matinal Viu el parc va coincidir amb el Ral·li Fotogràfic del Parc del Castell de Montesquiu, que aquest 2023 celebrava la 24a edició.

Al Ral·li van apuntar-se un total de 35 persones, 32 de les quals van presentar fotografies. Els tres temes de l’edició eren "Natural", "Artificial" i "Preparat", lligats sempre d’alguna manera al Parc del Castell de Montesquiu, a la Matinal Viu el parc i als municipis. Possiblement, la coincidència amb el Ral·li Fotogràfic de Granollers, previst inicialment al setembre, va restar algun participant fidel que cada any ve d’aquella zona.

A més a més del Ral·li Fotogràfic, durant la jornada es van programar diverses activitats lúdiques familiars i una jornada de portes obertes al castell de Montesquiu amb visites gratuïtes amb passis cada hora (a les 10, 11, 12 i 13 h). Al llarg del matí es van fer quatre visites de 25 persones cadascuna amb inscripció prèvia al mateix castell.

Les famílies van poder participar de les instal·lacions d'art de carrer fetes de fusta que es van crear dins un projecte RE-CREA del Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura; la Susagna Navó va ser l'encarregada d'entretenir els més petits amb les seves històries i contes fantàstics, i de les 10.30 h a les 13.30 h, Talleret Craft  proposava dos tallers de treballs manuals: un d'insectes inventats fets amb cartó i material reciclat i un altre per fer una lupa que permeti veure un món de nous colors. Moltes famílies van participar posant a treballar la seva imaginació.

Per cloure la Matinal, a les 12 h en Fefe i Cia. ens va oferir el seu espectacle "La Maleta que sona", que va animar amb les seves cançons i balla en família. Després d'aquest espectacle, moltes famílies van marxar, però les que van optar per quedar-se encara van poder jugar una estona més amb els jocs gegants de RE-CREA i van poder fer el taller d'insectes.

Les propostes Viu el parc al Parc del Castell de Montesquiu continuen fins al mes d'octubre amb més actes centrals i moltes activitats als municipis. Totes les propostes es poden consultar a la web.

Font de la informació: Fusic

Categoria: Educació ambiental, Montesquiu, Poesia als parcs, Educació ambiental, Viu el parc, Educació ambiental, Poesia als Parcs,