Montnegre-Corredor Una finca de gran valor ambiental i paisatgístic que rep molts visitants

Conveni de custòdia del territori per a l'ús públic i la conservació de la finca de Can Draper, al Parc del Montnegre i el Corredor

29/01/2018

L’alcalde de Sant Celoni, Francesc Deulofeu, juntament amb el director del Parc del Montnegre i el Corredor, Antoni Bombí, van lliurar el dijous 25 de gener del 2018 el Conveni d’acord de custòdia del territori per a l’ús públic i la conservació de la finca de Can Draper al seu propietari, Quim Draper.

L’objectiu dels convenis de custòdia és implicar i comprometre tant els propietaris com els usuaris en la conservació i el bon ús dels valors i els recursos naturals, culturals i paisatgístics.

La finca de Can Draper és un dels punts d’entrada més freqüentats per visitar el Parc del Montnegre i el Corredor per la vall d’Olzinelles. Per tal de facilitar la visita a la vall, l’any 2007 es va senyalitzar un itinerari (SL-C 79 - La vall d'Olzinelles) que transcorre per finques privades amb un sèrie d’elements d’interès que són igualment béns privats.

Així mateix, en aquesta vall es desenvolupen altres activitats de lleure organitzades per entitats, com ara esportives, amb el consegüent impacte ambiental. El valor ambiental i paisatgístic de la finca i la pressió que rep per la freqüentació de visitants justifica el fet que l’administració s’hagi involucrat en la seva gestió, acompanyi la propietat en aquest sentit i complementi actuacions de manteniment i conservació dels elements més emblemàtics.

Per a més informació, podeu descarregar-vos el díptic següent.

Font de la informació: Ajuntament de Sant Celoni

Categoria: Montnegre-Corredor, general,