Montnegre-Corredor La Diputació és la responsable de la restauració d'aquest important mas

Dosrius posa en valor el patrimoni arquitectònic i cultural de la masia de Can Bosc

16/10/2015

En el marc de les Jornades Europees del Patrimoni, Can Bosc va obrir les seves portes a la visita de 150 persones en una activitat que donava a conèixer la història i l'entorn d'un dels masos més emblemàtics del municipi de Dosrius i del Parc del Montnegre i el Corredor.

El dilluns 12 d'octubre, l'Ajuntament de Dosrius amb la col·laboració del Parc del Montnegre i el Corredor va organitzar en el marc de les Jornades Europees del Patrimoni (#JEP2015) una visita guiada a aquesta masia de tipologia arquitectònica renaixentista del segle XVI.

Els nombrosos participants, unes 150 persones, van poder descobrir diversos aspectes de la història d'aquest mas senyorial de grans dimensions que havia estat propietat dels comtes de Bell-lloc. La visita guiada va incloure un recorregut per l'interior de la masia que va permetre els participants conèixer-ne les dependències més singulars, com ara la cuina i la seva pregona llar de foc. Tanmateix, també es va oferir una explicació sobre els paisatges del seu entorn i l'activitat agrària, bàsicament ramadera i forestal, de la finca.

Des de l'any 2006, la Diputació de Barcelona està duent a terme el projecte de restauració de l'edifici, amb la voluntat de convertir-lo en un equipament central del parc al massís del Corredor.

Font de la informació: Parc del Montnegre i el Corredor

Categoria: Montnegre-Corredor, Visites guiades, Elements culturals, general,