Montnegre-Corredor Amb les autores, Marisa Benavente i Pilar Herrera

El Museu de la Pagesia de Fogars acull la presentació de “La gastronomia dels camins” amb un taller de plantes comestibles

22/04/2024

El Museu de la Pagesia de Fogars de la Selva, Punt d’Informació del Parc del Montnegre i el Corredor, ofereix una proposta d’allò més llaminera per celebrar aquest Sant Jordi. Diumenge 21 d’abril, la presentació literària de La gastronomia dels camins. Més de cent receptes de cuina fetes amb plantes boscanes (Edicions Sidillà), a càrrec de les seves autores, Marisa Benavente i Pilar Herrera, va encisar totes les assistents, que es mostraren molt interessades en les plantes silvestres i en la seva incorporació a la cuina.

Les autores, que formen part del grup de recerca de Flora Catalana, també van portar tot un mostrari de plantes silvestres fresques, habituals a les zones ruderals, i molt valuoses pel que fa a la càrrega de nutrients, sals minerals i vitamines. Epilobi, plantatge, malva, bardana, colitxos, cosconilla, margaridoies... totes elles van omplir el Museu de la Pagesia de colors, aromes i sabors. Tan senzilles i discretes, però, alhora, tan belles i nutritives, ens aporten tot el que ens cal per mantenir-nos sans, des de temps immemorials.

Les autores van donar a tastar cava de saüc, que elles mateixes van elaborar l’any anterior. Aquesta beguda va delitar el paladar de totes les assistents, que van demanar-ne la recepta. També van poder fer-los preguntes relacionades amb la manipulació de les parts comestibles, els mètodes de cocció i possibles confusions amb altres plantes tòxiques. Finalment, les autores van signar i dedicar els llibres d’aquelles persones que els van voler adquirir.

La gastronomia dels camins té un format que el fa molt adient per endur-se’l al camp o al bosc, ja que és relativament petit i lleuger. A més, hi apareixen fotografiades totes les plantes, una descripció de cadascuna per a aprendre a distingir-les, quina és l’època de floració, on les podem trobar i quines són les parts comestibles.

Font de la informació: Museu de la Pagesia de Fogars de la Selva

Categoria: flora, Divulgació, Publicacions, Montnegre-Corredor, Biodiversitat, Educació ambiental, ODS, Llibres, revistes i CD,