Montnegre-Corredor Les temàtiques aborden la fauna, flora i el patrimoni natural i històric del Parc

El Parc del Montnegre i el Corredor programa prop de trenta passejades guiades entre els mesos de març i novembre

21/02/2023

Comença, un any més, el programa de passejades guiades al Parc del Montnegre i el Corredor. Al llarg del 2023, s’han programat un total de vint-i-vuit passejades guiades gràcies a les quals es pot conèixer millor el patrimoni natural i cultural d’aquest espai natural protegit. Totes les sortides estan guiades per experts en la temàtica abordada i es fan en dissabte o diumenge als municipis de l’àmbit del Parc. Cal reservar prèviament trucant a l'Escola de Natura del Corredor.

La primera de les passejades del programa 2023 tindrà lloc el diumenge 5 de març, amb la proposta "El Montalt: els darrers rojalets", a Canyamars (Dosrius); a continuació, durant el mes de març s'han programat el diumenge 12 la passejada "Trescant per Ramió", a Fogars de la Selva; el dissabte 18 hi haurà una sortida guiada per descobrir "Pedracastell i les envistes del mar", a Sant Iscle de Vallalta; el dissabte 25 es pot participar de la passejada "Montpalau: el guaita de l’Alt Maresme", a Pineda de Mar; i l’endemà diumenge 26 serà el moment de la sortida guiada "Arbres de la boira", a Sant Celoni. ​​​​​​​

Així, totes les passejades de l'any estan programades en cap de setmana entre els mesos de març i novembre (amb l’excepció de l’agost) a indrets dins dels municipis d’Arenys de Munt, Dosrius, Fogars de la Selva, Llinars del Vallès, Mataró, Palafolls, Pineda de Mar, Sant Cebrià de Vallalta, Sant Celoni, Sant Iscle de Vallalta, Tordera, Vallgorguina i Vilalba Sasserra, dins l’àmbit del Parc del Montnegre i el Corredor.

Entre les propostes, n'hi ha per conèixer els líquens i les molses, les ratapinyades i les papallones o la biodiversitat de la vall de Fuirosos. També s'han organitzat el dia dels grills, una matinal d'ocells i la nit dels ratolins. Altres activitats seran una bicicletada a ritme pausat i passejades suaus pels estanys de Tordera i per la riera de Vallgorguina. És destacable la proposta "A la recerca de la rata esquirolera" i "El món de l'ull de la serp". El Neolític, les vinyes i els remeis tradicionals elaborats amb plantes remeieres i aromàtiques ​​​​​​​són altres temes protagonistes d'algunes de les passejades.

El preu de les passejades és de 3 euros els adults i 2 euros els menors, entre 6 i 12 anys. Hi ha un 10 % de descompte per a famílies nombroses i per als membres del Cercle de Voluntaris dels Parcs Naturals. Les sortides del 27 i 28 de maig seran gratuïtes amb motiu del Dia Europeu dels Parcs (que es commemora cada any el 24 de maig).

Fer més accessible el Parc

A partir d'abril, el Parc també ofereix la ruta teatralitzada inclusiva "Camins, un viatge pels cinc sentits" en dates concretes. Enguany, els dies són el 22 d'abril, 20 de maig​​​​​, 10 de juny, 8 d'octubre i 11 de novembre. En les sessions de maig, octubre i novembre es disposarà del servei d’interpretació en llengua de signes catalanes (LSC). Per a totes elles, es pot sol·licitar prèviament material de suport a la mobilitat (barres direccionals i Joëlette).

El programa 2023 de les Passejades guiades ha estat elaborat per l'Escola de Natura del Corredor. Per participar-hi, cal reservar prèviament trucant al telèfon 937 955 405.

Tota la informació de les passejades es podrà consultar a l'Agenda del Parc del Montnegre i el Corredor, al programa en PDF en aquesta pàgina web que aplega tots els programes de passejades dels parcs i espais naturals de la Xarxa de Parcs Naturals.

Categoria: Educació ambiental, Montnegre-Corredor, Educació ambiental, ODS,