Montnegre-Corredor En total s'han renovat tretze senyals

El Parc del Montnegre i el Corredor modernitza la senyalització del Parc Forestal de Mataró

10/07/2024

Durant els mesos de juny i juliol, des del Parc del Montnegre i el Corredor s'han reposat i actualitzat tots els senyals del Parc Forestal de Mataró, tot millorant la informació i orientació per als visitants. La iniciativa inclou nous plafons informatius i plaques amb pictogrames que descriuen els serveis del parc. Aquesta actualització de la senyalització suposa un pas més en la preservació i valorització d'aquest Parc Forestal, facilitant la seva visita i comprensió per part del públic.

El Parc Forestal de Mataró, gestionat directament per l'Ajuntament de Mataró, ha renovat la seva senyalització amb la col·locació de tretze nous senyals per millorar l'experiència dels visitants. Aquesta iniciativa era necessària per actualitzar tant el disseny com les ubicacions dels senyals existents, molts dels quals estaven malmesos.

La nova senyalització inclou dos plafons informatius que donen la benvinguda al parc i quatre plafons interpretatius dedicats als diferents ecosistemes del parc: Alzinar, Sureda, Pineda de pi pinyer i Fauna. A més, s'hi han instal·lat set plaques informatives amb pictogrames dels equipaments i serveis disponibles. La Diputació de Barcelona ha produït i instal·lat els materials (en aquest cas, gràcies a la colla de manteniment del Parc del Montnegre i el Corredor), mentre que l'Ajuntament de Mataró s'ha encarregat dels continguts i disseny gràfic de la senyalització, la qual contribuirà a una millor ubicació i informació per als visitants.

El Parc Forestal, situat a les afores de Mataró, a la falda del turó d’en Dori, és una gran zona de lleure inaugurada l’any 1975. Aquest espai disposa de diversos equipaments com aparcaments públics, pistes esportives, un mirador, fonts d’aigua potable, zona de jocs infantils, taules de pícnic, un bar i lavabos públics. També compta amb l’itinerari SL-C 74 El Pont de la Vila, que és el punt de partida per explorar el Parc del Montnegre i el Corredor.

Els boscos del Parc Forestal estan formats principalment per pineda de pi pinyer (Pinus pinea), alzinar (Quercus ilex) i surera (Quercus suber), aquests últims en bosc mixt amb pi i alzina. Es tracta d’un espai amb notable valor forestal i ecològic, regulat pel Pla especial del Parc del Montnegre i el Corredor i inclòs en la Xarxa Natura 2000, amb un Pla d’ordenació impulsat pel municipi de Mataró.

Categoria: Montnegre-Corredor, Ús públic, Paisatge,