Montnegre-Corredor Les temàtiques aborden la fauna, flora i el patrimoni natural i històric del Parc

El Parc del Montnegre i el Corredor programa 28 passejades guiades entre els mesos de març i novembre

15/02/2024

Comença, un any més, el programa de passejades guiades al Parc del Montnegre i el Corredor. Al llarg del 2024, de març a novembre, s’han programat un total de vint-i-vuit passejades guiades gràcies a les quals es pot conèixer millor el patrimoni natural i cultural d’aquest espai natural protegit. Totes les sortides estan guiades per experts en la temàtica abordada i es fan en dissabte o diumenge als municipis de l’àmbit del Parc. Cal reservar prèviament trucant a l'Escola de Natura del Corredor, que és qui ha fet la programació.

La primera de les passejades tindrà lloc el diumenge 17 de març amb la proposta "El volcà del Montnegre", a Fogars de la Selva; a continuació, també durant el mes de març, s'ha programat el diumenge 24 la passejada "El Rocatell: paisatge, minerals i bosc feréstec", a Tordera; a l’abril s’ha programat, el diumenge 7, "Els cirerers florits al Montnegre", a Sant Celoni; el dissabte 13 la passejada "Ocells a cor què vols" a Mataró; i el dissabte 20 serà el moment passejar per "La riera de Pineda: cultura i natura”, a Pineda. Per acabar el mes d’abril, el diumenge 28, “De Vallgorguina a Olzinelles”, a Vallgorguina.

Així, totes les passejades de l'any estan programades en cap de setmana entre els mesos de març i novembre (amb l’excepció de l’agost) a indrets dins dels municipis d’Arenys de Munt, Dosrius, Fogars de la Selva, Llinars del Vallès, Mataró, Palafolls, Pineda de Mar, Sant Cebrià de Vallalta, Sant Celoni, Sant Iscle de Vallalta, Tordera, Vallgorguina i Vilalba Sasserra, dins l’àmbit del Parc del Montnegre i el Corredor.

Entre les propostes, n'hi ha per conèixer les ratapinyades, les papallones o les plantes remeieres i aromàtiques. També s'han organitzat una immersió de bosc i sortides per rieres i valls frescals. Altres activitats seran una bicicletada a ritme pausat i passejades suaus pels estanys de Tordera i de Vallbona al camí ral de Llinars a Vilamajor. Les vinyes i els tresors de les vernedes són altres temes protagonistes d'algunes de les passejades.

El preu de les passejades és de 4 euros els adults i 3 euros els menors, entre 6 i 12 anys, famílies nombroses, monoparentals i majors de 65 anys. Per als menors de 6 anys les passejades són gratuïtes. Lea sortida del 19 de maig serà gratuïta amb motiu del Dia Europeu dels Parcs (que es commemora cada any el 24 de maig).

Fer més accessible el Parc

A partir d'abril, el Parc també ofereix la ruta teatralitzada inclusiva "Camins, un viatge pels cinc sentits” en dates concretes. Enguany, el dies són el 13 d’abril, l’11 de maig, el 8 de juny, el 21 de setembre i el 13 d’octubre. En la sessió d’octubre es disposarà del servei d’interpretació en llengua de signes catalanes (LSC). Per a totes elles, es pot sol·licitar prèviament material de suport a la mobilitat (barres direccionals i Joëlette).

El programa 2024 de les Passejades guiades ha estat elaborat per l'Escola de Natura del Corredor. Per participar-hi, cal reservar prèviament trucant al telèfon 937 955 405.

Tota la informació de les passejades es podrà consultar a l'Agenda del Parc del Montnegre i el Corredor, al programa en PDF que aplega tots els programes de passejades dels parcs i espais naturals de la Xarxa de Parcs Naturals.

Font de la informació: Escola de Natura del Corredor

Categoria: Educació ambiental, Divulgació, Montnegre-Corredor, Turisme sostenible, Biodiversitat, Educació ambiental, ODS,