Montnegre-Corredor Ja havien tallat catorze tones d'alzines

Enxampen dues persones tallant i robant llenya d'alzines de grans dimensions d'una finca privada al Parc del Montnegre i el Corredor

17/02/2022

Després d'una denúncia a Mossos d'Esquadra i d'un avís de la propietat a la guarderia del Parc del Montnegre i el Corredor, gràcies a la intervenció conjunta dels guardes forestals del Parc i de la Unitat Regional de Medi Ambient de Mossos d’Esquadra (URMA) s'han enxampat dos furtius que robaven fusta en una finca privada. Ja havien tallat catorze tones d'alzines de grans dimensions.

Aquest mes de febrer, un propietari d'una finca del Parc del Montnegre i el Corredor va comunicar que li estaven tallant una gran quantitat d'arbres de forma furtiva. També havia denunciat aquest fet a la comissaria de Mossos d’Esquadra.

Amb aquesta informació, des del Parc del Montnegre i el Corredor es va organitzar una intervenció conjunta de guardes forestals del Parc i de la Unitat Regional de Medi Ambient de Mossos d’Esquadra (URMA) per inspeccionar la zona.

Durant la inspecció es van localitzar dues persones tallant nombroses alzines de grans dimensions que després tallaven a una mida més petita per facilitar-ne la càrrega a un vehicle i la seva distribució. Un cop tallada la llenya petita, feien piles de soques que ocultaven amb brancada perquè no fossin localitzades pel propietari de la finca.

Després de ser enxampats realitzant aquesta activitat il·legal, es va procedir a la seva identificació i a l’aixecament de l’acta dels fets.

Categoria: flora, Gestió del medi, Montnegre-Corredor, Biodiversitat, ODS,