Montnegre-Corredor Les empreses s’hi poden presentar fins el 4 de desembre

Es liciten les obres per condicionar la masia de Can Bosc de Dosrius, al Parc del Montnegre i el Corredor

21/11/2023

La Gerència de Serveis d'Espais Naturals de la Diputació de Barcelona ha tret a licitació les obres de construcció d'un mòdul de serveis al volum de llevant de Can Bosc, del condicionament bàsic de l'edifici principal i de les instal·lacions generals del conjunt, al municipi de Dosrius i dins el Parc del Montnegre i el Corredor. La presentació d’ofertes acaba el 4 de desembre a les 14 h. El pressupost base de licitació, amb IVA, és de 535.318,14 €.

Es tracta d’unes obres per adaptar la masia de can Bosc, equipament del Parc del Montnegre i el Corredor, per a poder-ne fer ús obert al públic. Els treballs tenen una durada prevista de 10 mesos. Aquest projecte es desenvolupa en dues fases diferenciades: la primera és la construcció de mòduls de banys a la planta baixa de l’Edifici de Llevant, i l'adaptació de l’exterior per millorar l'accessibilitat a l’edifici. Dins d’aquesta fase, també s’inclou el projecte d’instal·lacions exteriors. La segona consisteix en la col·locació d’un ascensor, els acabats definitius del nucli d’accessos de l’Edifici Principal i l'adequació bàsica de la instal·lació elèctrica de l'interior dels edificis.

El mas de Can Bosc es troba situat a Can Miloca, finca propietat de la Diputació de Barcelona, a les proximitats de la urbanització del Far, l’Àrea d’esplai del Corredor i el santuari del Corredor, al terme municipal de Dosrius. S’hi accedeix per la pista forestal (també anomenada carretera del Corredor) que parteix de l’indret conegut com Can Bordoi, a la carretera B-150, de Dosrius a Llinars del Vallès.

La masia de Can Bosc és un conjunt d’aspecte senyorial construït al s. XVI, amb posteriors ampliacions i modificacions al llarg dels s. XVIII i XIX. Es tracta d’una arquitectura de tradició popular, amb alguns elements cultes d'inspiració renaixentista i està catalogada com a Bé Cultural d’Interès Local (BCIL).

El projecte intervé de manera parcial en diferents volums de l'antiga masia de Can Bosc. El seu antic ús era el d'habitatge que donava aixopluc als propietaris o masovers i servia també de magatzem de tractament d'aliments (assecadors de blat i carn, farines, gra, vi, etc.). Actualment, la Diputació de Barcelona vol recuperar aquest espai i aquesta actuació és el primer pas encaminat a la seva obertura. En paral·lel, s’estan estudiant les possibilitats que ofereix el complex, per fer-ne ús en la seva totalitat.

Categoria: Montnegre-Corredor, ODS,