Montnegre-Corredor A més de descriure la gestió, va explicar la proposta d’ampliació del Parc

La gestió del Parc del Montnegre i el Corredor, tema de la xerrada que la directora del Parc va oferir a Sant Celoni per la Setmana de la Natura

Mireia Vila durant la xerrada. Autor: Ajuntament de Sant Celoni

30/05/2022

En el marc dels actes de la Setmana de la Natura de l’Ajuntament de Sant Celoni i coincidint amb el Dia Europeu dels Parcs, el dimarts 24 de maig la directora del Parc del Montnegre i el Corredor, Mireia Vila, va fer la xerrada 'Què vol dir gestionar el Parc del Montnegre i el Corredor: protecció de la biodiversitat, ús públic, activitats agroforestals' a Can Ramis, davant d'una cinquantena de participants.

La directora va fer una descripció del Parc i de la fórmula de protecció que té, el Pla especial i la xarxa Natura 2000. Així mateix, va explicar quins són els equipaments propis d’aquest espai natural i quins treballadors hi destina la Diputació de Barcelona.

Vila, que és biòloga, va explicar la gestió adaptativa que s'efectua per conservar les espècies i els hàbitats, exemplificada amb l'estepa d'arenal. També va parlar de la gestió forestal que s'efectua al Parc; dels projecte europeus de caràcter forestal com el Life Mix for Change i el Life Biorgest que es porten a terme al Parc, i dels rodals forestals destinats a lliure evolució.

Pel que fa a l’ús públic, va destacar el deteriorament del medi causat per l'ús indegut de motocicletes i bicicletes i el control conjunt que se'n fa per part de Mossos d'Esquadra i dels guardes forestals del Parc.

Finalment, Mireia Vila va anunciar la proposta d'ampliació i millora del text normatiu del Pla especial que es va presentar l'any 2019 a la Generalitat de Catalunya.

El torn de paraules va ser participatiu i divers. El tema més comentat va ser la gestió forestal i les dificultats del sector primari, però també es va parlar de l'accés motoritzat i de l'erosió, del senglar i de les telecomunicacions, entre d'altres qüestions.

Font de la informació: Xarxa de Parcs Naturals

Categoria: Divulgació, Ponències, Montnegre-Corredor, Biodiversitat, Educació ambiental, ODS,