Marina | Litoral | Montnegre-Corredor Es va centrar en el canvi climàtic i la difusió d’aquesta problemàtica

Sessió de treball i formació del personal d'informació de la Direcció Territorial Oriental (DTE)

08/10/2019

El dissabte 5 d’octubre es va celebrar la sessió anual de treball i formació per a l’equip de persones vinculades al Servei d’informació dels parcs de la Direcció Territorial Oriental (formada pels parcs del Montnegre i el Corredor, Serralada de Marina i Serralada Litoral) al Museu del Bosc i la Pagesia de Vallgorguina, equipament propietat de l’Ajuntament de Vallgorguina. Enguany, s’ha aprofundit en el coneixement d’aspectes relatius al canvi climàtic i al seu tractament comunicatiu.

Com cada any, la Unitat d'Ús Públic i Educació Ambiental de la Direcció Territorial Oriental ha organitzat una sessió de formació i treball adreçada a l'equip de persones vinculades al servei d'informació i atenció als visitants i usuaris dels Parc del Montnegre i el Corredor, Parc de la Serralada de Marina i Parc de la Serralada Litoral. Aquest 2019, s’ha celebrat el dissabte 5 d’octubre al Museu del Bosc i la Pagesia de Vallgorguina, al Parc del Montnegre i el Corredor.

Aquestes sessions es plantegen amb una finalitat doble: d'una banda, es tracta de crear un espai de treball en què s’exposin dificultats i s'estableixin criteris comuns, i, d’una altra, es vol dotar l’equip d'informació d'eines que facilitin l'execució de la seva tasca i que enriqueixin el servei d'atenció als visitants i usuaris.

El tema protagonista de la sessió d'enguany ha estat el canvi climàtic. Així, s’ha aprofundit en el seu coneixement i s’ha plantejat quin ha de ser el tractament comunicatiu d’aquesta qüestió des del servei d’informació als espais protegits. La primera part de la sessió ha comptat amb en Jordi Bonet, expert coneixedor i tècnic del Servei de Canvi Climàtic del Consell Comarcal del Maresme, i la segona ha comptat amb la col·laboració de la Montse Masclans, coordinadora del programa educatiu sobre canvi climàtic de l’Escola de Natura del Corredor.

Així mateix, durant el matí Joan Manel Riera, responsable de l’Escola de Natura del Corredor, ha informat els assistents de les novetats en la gestió dels parcs de la Direcció Territorial Oriental.

La jornada, conduïda per en Toni Navarrete, tècnic d’Ús Públic i Educació Ambiental de la Direcció Territorial Oriental (DTE), ha estat molt participativa i profitosa.

El tancament de la sessió ha anat a càrrec de l’alcalde de Vallgorguina, Joan Mora, qui ha acompanyat els assistents en una interesant visita guiada al Museu, tot parant atenció no només en el contingut museístic, sinó també en la història de la seva gestació.

Categoria: Marina, Litoral, Educació ambiental, Planificació i avaluació, Divulgació, Biodiversitat, Paisatge, Gestió del medi, Meteorologia, Normativa, ODS, Ponències, Recerca i seguiment, Montnegre-Corredor, general,